Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, June 21, 2010

Summer Flower Manicure

Hi dear readers :)
First of all, I want to thank you for all your nice messages. I didn't have the time to answer all comments yet, but that will come.

Well, today it's supposed to be Summer. I said supposed because here, in Belgium, it's cold and rainy :( I hope the weather is better where you live !
As an attempt to call the sun and good weather, I made this floral french mani ! I really had a lot of fun doing it :)


Hello chers lecteurs :)
Avant tout, je voudrais vous remercier pour tous vos adorables messages. Je n'ai pas encore eu le temps de répondre à vos commentaires, mais ça va venir ^^


Aujourd'hui, c'est supposé être l'été. Oui, je dis "supposé" car ici, en Belgique, il fait froid et il pleut :( J'espère que le temps est meilleur là où vous habitez !
Histoire d'essayer d'appeler le soleil et le beau temps, j'ai fait cette french florale ! Je me suis vraiment amusée à la faire :)

I started by a classical french mani with my usual Yves Rocher for white tips, then I topped my nails with one coat of China Glaze Innocence. It's very sheer and gives nails a soft pink shade.
I took multi-colored dried flowers (found on Ebay), put a thin coat of Seche Vite and applied the flowers on it. Then I tapped the flowers gently with an orange stick to flatten them on my nails.
Finally, I added some matching rhinestones and pearls and covered all with a thick coat of Seche Vite.
That's all :)

J'ai commencé par une french classique avec mon Yves Rocher blanc spécial french habituel, puis j'ai recouvert mes ongles avec Innocence de China Glaze. Il est très transparent et donne une teinte rosée très douce. 
Ensuite, j'ai pris des fleurs séchées (trouvées sur Ebay), appliqué une fine couche de Seche Vite et appliqué les fleurs dessus. J'ai appuyé doucement avec un bâtonnet à cuticules pour aplatir les fleurs sur mes ongles.
Pour terminer, j'ai mis quelques strass et perles assortis et couvert le tout avec une bonne couche de Seche Vite. 
C'est tout :) 

I've noticed that the Seche Vite tends to peel on my french mani's. I love this magical top coat but I won't use it anymore for french mani's !

J'ai remarqué que le Seche Vite avait tendance à peler sur mes french. J'aime beaucoup ce top coat magique, mais je ne l'utiliserai plus pour mes french ! 

What do you think ? Do you like that colored look ? Have you ever try dried flowers on nails ?
Thanks for looking, have a nice day :)

Qu'en pensez-vous ? Vous aimez ce genre de look coloré ? Vous avez déjà essayé les fleurs séchées sur les ongles ?
Merci de votre visite, passez une bonne journée :) 

No comments: