Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Wednesday, October 3, 2012

Purple Mix'n'Match

Hi dear readers !

Today's manicure is something I've been wanting to do for a long time, a Mix'n'Match !
I never dared to do it, I didn't really know which polishes and patterns to mix together ... Emily does a lot of these manicures and she inspired me to try that style, but she's so good at free hand, I needed something easier for my skils haha !

And then The Polished Perfectionnist came with her Dots 'n' Roses manicure, so I decided to copy her for my first try ...
I chose purple for mine, here is the result !


I was very proud of this, I loved it a lot and couldn't stop watching my nails ! I just hate that my Seche Vite smudged the stamping ... I didn't notice it in real life, but the macro shot shows every single flaw ...

Here's what I used:
Pointer: China Glaze Snow, dots made with a dotting tool and OPI Rumple's Wiggin
Middle: 2 generous coats of Nubar Hyacynth Sparkle
Ring: China Glaze Spontaneous, roses stamped with Konad M65 and white Special polish
Pinky: OPI Rumple's Wiggin

My thumb was simply painted with two coats of China Glaze Spontaneous.

I love everything in this manicure, from the color mix, to the sparkle accent, and how each color is reminded on the other nails. Thank you again to AmyGrace for the inspiration, now I want to do that in so many different colors haha :)

What do you think ? Do you like that style ? Or maybe you don't like having different shades on each nail ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello :)


La manucure d'aujourd'hui, c'est quelque chose que je voulais faire depuis longtemps, une Mix 'n' Match !
Je n'ai jamais osé en faire, je ne savais pas vraiment quels vernis et quels motifs assortir ... Emily fait beaucoup de manucures de ce genre, c'est d'ailleurs elle qui m'a donné envie de me lancer, mais elle fait beaucoup de dessin à la main, il me fallait quelques chose de plus simple lol :)

Et puis voilà, The Polished Perfectionnist a publié sa Dots 'n' Roses manicure, du coup je l'ai copitée pour mon premier essai ...
J'ai choisi des teintes mauves, voici le résultat !


Honnêtement, je suis plutôt fière de mois sur ce coup-là ! J'ai adoré cette manucure, je n'arrêtais pas de regarder mes ongles ^^ Par contre je déteste mon Seche Vite qui a fait couler le stamping ... Ca ne se voyait pas vraiment en vrai, mais la photo en macro ne pardonne pas ces petites erreurs ...

Voici ce que j'ai utilisé:
Index: China Glaze Snow, dots au dotting tool avec OPI Rumple's Wiggin
Majeur: 2 bonnes couches de Nubar Hyacynth Sparkle
Annulaire: China Glaze Spontaneous, roses stampées avec le plaque Konad M65 et du vernis spécial blanc
Auriculaire: OPI Rumple's Wiggin

Mon pouce, lui, était simplement peint avec deux couches de China Glaze Spontaneous.

J'aime tout dans cette manucure, le mélange des couleurs, l'accent pailleté, et la façon dont chaque couleur est rappelée d'un ongle à l'autre. Je dois remercier AmyGrace pour l'inspiration, maintenant je veux essayer d'autres Mix 'n' Match de toutes les couleurs !

Qu'en pensez-vous ? Vous aimez ce style ? Ou bien ça vous "dérange" d'avoir chaque ongle peint différement ?

Bonne journée :)

No comments: