Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Wednesday, November 21, 2012

China Glaze make a Spectacle, Sparkling Wonder !

Hi dear readers !

Some months ago, I fell in love with this manicure by The Swatchaholic. As soon as I saw her post, I knew I NEEDED that Kiko top coat !

Unfortunately, it was discontinued and I never managed to get one in the Kiko shops I visited.
But for this Halloween, China Glaze released a similar polish so I immediatly got it :)

Make A Spectacle is made of iridescent glitters, just like Kiko 231. It also has a green sparkling shimmer which isn't present in Kiko 231, so they are not perfect dupes, but I'm really happy with that China Glaze :)



I used A England Saint Georges for the base, one coat of China Glaze Make A Spectacle and one coat of Essie Matte About You.
Not exactly the same result as what The Swatchaholic did, but I loved it :)

Do you like it ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !


Il y a quelques mois, je suis tombée amoureuse de cette manucure par The Swatchaholic. Dès .000que j'ai vu ses photos, j'ai su que je VOULAIS ce top coat Kiko !

Pas de bol, il était discontinué et pas moyen d'en retrouver un dans les différents Kiko que j'ai visités.
Mais pour Halloween, China Glaze a sorti un vernis assez similaire, je me suis donc jetée dessus :)

Make a Spectacle est composé de paillettes iridescentes, comme celles du Kiko 231. Il a aussi des micro paillettes qui font un reflet vert, ce que le Kiko n'a pas. ils ne sont donc pas parfaitement identiques, mais le China Glaze se rapproche assez du Kiko pour me rendre heureuse :)

J'ai utilisé A England Saint Georges en base, puis une couche de China Glaze Make A Spectacle, et enfin une couche de top coat mattifiant Essie Matte About You.
Ce n'est pas le même résultat que The Swatchaholic mais j'aime beaucoup :)

Et vous, vous aimez ?

Bonne soirée :)

No comments: