Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, January 21, 2013

Reciprocal Gradient Manicure !

Hi dear readers :)

As soon as I saw Globe & Nail's tutorial, I knew I *needed* to try these nails !
It's a reciprocal gradient manicure that mixes tape manicure and sponge gradient. My two favorite techniques together again, yeah !

I used green shades to achieve this look (both were untrieds, thumbs up again haha): OPI Live and Let Die and Zoya Yara. I chose them because both have that oh-so-pretty gold shimmer.


This look was easy to achieve, maybe a bit time consuming because your base gradient has to be completely dry, but thanks to Seche Vite I didn't have to wait a lot.

What you have to do basically is make a gradient, let it dry, put some striping tape on your nails and make another gradient using the same colors but inverted. Then you remove your striping tape, add some top coat, and voilà !

You'll get better explanations and pictures on Emma's blog, here: http://globeandnail.blogspot.be/2012/10/reciprocal-gradient-tutorial.html

I love those colors together ! I'll just say that I was impressed with Live and Let Die, it looked perfect and opaque in one coat, which made me spare some time on doing this mani :)

Do you like it ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici

Hello !

Dès que j'ai vu le tuto de Globe & Nail, j'ai su qu'il fallait que je l'esaie !
Cette manucure regroupe gradient à l'éponge et tape manicure. Mes deux techniques favorites ensemble à nouveau, je dis OUI !

J'ai utilisé deux verts ici ( tous les deux des non-essayés, yes!): OPI Live and Let Die et Zoya Yara. Je les ai choisis car tous deux ont ces jolies particules dorées qui leur vont si bien !


C'est franchement plus simple qu'il n'y paraît, ça prend un peu de temps car le premier dégradé doit être complètement sec, mais le dieu des NPA a inventé le Seche Vite, donc tout va bien !

En résumé, il s'agit de faire un premier dégradé, laisser sécher, appliquer quelques bandes de striping tape et refaire le dégradé avec les mêmes couleurs, mais appliquées dans l'autre sens. Ensuite on enlève le tape, on to coat et voilà !

Vous trouverez des explications plus complètes et en images sur le blog d'Emma: http://globeandnail.blogspot.be/2012/10/reciprocal-gradient-tutorial.html

J'aime ces couleurs ensemble ! Et le Live and Let Die, quelle bonne surprise, il était parfait et opaque en une seule couche ! Ca m'a fait gagner un peu de temps sur ce nail art ;)

Alors, vous aimez ?

Bonne journée :)

No comments: