Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, May 27, 2013

Neon Gradient

Hi dear readers !

Not so long ago, I noticed a lovely neon manicure made by Nailz Craze. It was stamped in black with one of her designs. A friend of mine loved it too and suggested me to try it with white stamping.
I accepted the challenge, and here's my manicure !


I started with a white base (China Glaze Snow) then sponged the gradient with 3 neon/bright colors: China Glaze Flip Flop Fantasy, Kiko 279 and China Glaze Towel Boy Toy.
I was really happy to see how the colors blended to create the green and orange shades ! I only regret that Flip Flop Fantasy is already a bit orange-y, so you can't see any pink in my pictures. I wish I had a beautiful neon pink for this one !

When my gradient was done, I covered it with China Glaze Wireless for a subtle bling and stamped with Nailz Craze plate NC02 and white Konad polish.

I loved it, even if it was really far from Nailz Craze's original manicure ! I would have love to have some sweet pink in mine, too ;)

What about you, do you like it ?

A quick reminder if you're interested in those fantastic plates, you can find them on Nailz Craze's Etsy shop ;)

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Il y a quelques temps, j'ai remarqué une chouette manucure néon réalisée par Nailz Craze. Elle y avait ajouté un stamping noir avec une de ses plaques. Une de mes amies l'a repérée elle aussi, et m'a suggéré de tester la même manucure mais avec un stamping blanc.
Challenge accepté, voici ce mon résultat !

J'ai commencé par une couche de blanc (China Glaze Snow) sur laquelle j'ai posé mon dégradé à l'éponge, avec les 3 couleurs flash/neon suivantes: China Glaze Flip Flop Fantasy, Kiko 279 and China Glaze Towel Boy Toy.
La bonne surprise, c'est que mes couleurs se sont très bien mélangées pour créer les teintes intermédiaires: l'orange et le vert. La mauvaise surprise, c'est que Flip Flop Fantasy tirant un peu sur l'orange, vous ne voyez pas ou quasi pas de rose sur mes photos :( Je regrette de ne pas avoir eu de joli rose neon pour ce nail art !

Une fois le dégradé fini, j'ai posé une couche de Wireless de China Glaze pour une touche brillante subtile, et ensuite j'ai stampé un motif de la plaque Nailz Craze NC02 avec du vernis Konad blanc.

J'ai beaucoup aimé porter cette manucure qui sent bon l'été (même si ici on en est loin, hein ><), mais j'avoue que je regrette l'absence d'un rose lumineux tout en restant doux, comme sur la manucure originale :)

Et vous, vous aimez ?

Petit rappel si ces superbes plaques vous intéressent, vous les trouverez sur le shop Etsy de Nailz Craze ;)

Bonne journée !

No comments: