Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Wednesday, August 21, 2013

Gold & Pink Stripes

Hi dear readers !

I'm really sorry for the lack of posts. To be honest, I haven't really been into blogging lately.
I don't want to put my blog on hiatus or close it, I still love nail art and wouldn't stop for anything, but I have other things in my mind at the moment and I need to take some kind of break, which involves less posts.

I hope you'll understand that, and be sure that I'll be back as soon as possible :)
Next week you'll see a review of some amazing nail strips, I can tell you I've been wearing them for more than a week now and they still look perfect !

But for today, let me show you some classic striping tape manicure :)


I used China Glaze Hi Tek for the base, added some striping tape vertically and painted my nails with two shades of pink: P2 Heartbeat is on the left half of each nail, and China Glaze Something Sweet is on the right half.
I was sad to discover that my pics didn't really show the different shades of pink, it was really obvious in real life !

This manicure was inspired by a lovely design made by Nailside, but where she freehanded the gold stripes, I prefered to use tape. I could never do such perfect stripes as hers with a thin brush haha :D

I hope you like it :)

Have a nice day !

Version Française - Cliquez ici
Hello !

Je suis vraiment désolée pour le manque de billets ces derniers temps mais, pour être honnête, je n'ai pas trop la tête à blogger pour le moment ! Tout va bien pour moi rassurez-vous, mais c'est un petit passage comme ça :)
Je n'ai pas envie de mettre le blog en pause et encore moins de l'arrêter, j'aime toujours autant le nail art et je n'ai aucune envie de cesser de me décorer les ongles, mais j'ai d'autres choses en tête pour le moment et je dois prendre un peu de recul, ce qui signifie moins de billets !

J'espère que vous comprendrez, moi j'essaie de revenir au plus vite :)
La semaine prochaine je vous préparerai une review de strips assez exceptionnels puisque je les porte depuis près de deux semaines et qu'ils n'ont toujours pas bougé !

Mais pour aujourd'hui, je vous présente une petite manucure au striping tape classique :)
J'ai utilisé Hi Tek de China Glaze en base, puis j'ai posé mes bouts de striping tape et j'ai peint mes ongles en deux teintes de rose: Heartbeat de P2 sur la moitié gauche de chaque ongle, Something Sweet de China Glaze sur la moitié droite.
J'étais vraiment déçue de constater que les deux teintes se distinguent à peine sur les photos, en vrai la différence était évidente ! :s

Cette manucure m'a été inspirée par un joli nail art de Nailside, pour lequel elle avait réalisé les traits dorés à main levée. Vu que je ne pourrais pas faire des traits aussi nets au pinceau, j'ai opté pour le tape ;)

J'espère que vous aimez :)

Bonne journée !

No comments: