Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Wednesday, September 25, 2013

33DC Day 2: Your Most Used Polish

Hi dear readers !

I hope that you are enjoying the first days of the 33 Days Challenge ! Did you check what other girls did ? There are some fab designs !

The rule for the second day was to create a nail art with our most used polish. I didn't have to think a lot and to browse my collection to know which one was the most used: it's definitely Spontaneous by China Glaze !

Each time I decide to go for some purple, I grab that one. I love him sooo much ! I even force myself to chose another purple, otherwise you'd be fed up of it (and my bottle would be empty haha). Sometimes I even grab Catrice Lucky in Lilac instead of Spontaneous, because they are almost dupes and so I can save up my dear Spontaneous and keep it a bit longer. I don't think I'm crazy. I'm sure you'll understand :D

I went for a skittlette and saran wrap mani. Yeah, another one, I know. But it's a bit different as I worked with black, which makes the whole mani very dark. That's a kind of mani I haven't done for a while !


Here's what I did and used:
Thumb and index: two coats of A England Princess Tears
Middle and ring: two coats of Princess Tears as the base, then I did a first saran wrap using China Glaze Spontaneous, and once it was dried I did another saran wrap with NYC City Blackout
Pinky: Two coats of China Glaze Spontaneous, topped with Essence Punk Royal.

Punk Royal is a darkening top coat, like Dior's Rock Coat, but it also contains black sequins.
I like the smoky effect, but I'm not a fan of the sequins in this top coat. They were a bit hard to place without ruining the whole smoky effect. Btw, I don't dislike the result at all ;)

What about the saran ? Well, I *LOVE* how it turned ! I'm not used to dark shades anymore, but with the season coming back, I might try to work with them a little more ! I adore that purple and black combo, and I love how the holo sparkles look like veins in some fairy marble ...

I hope you like it as much as I did haha ^^ Please tell me your advice :)

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

J'espère que vous appréciez ces premiers jours du 33 Days Challenge ! Avez vous jetez un coup d'oeil aux autres créations ? Il y a des choses superbes !

Pour le deuxième jour, il fallait créer un nail art avec notre vernis le plus utilisé. Je n'ai pas eu besoin de chercher beaucoup pour savoir que le mien, c'est Spontaneous de China Glaze !

Chaque fois que j'ai envie de mauve, c'est lui que je choisis. J'aime tellement cette teinte ! Je me force même à choisir d'autres mauves, sinon vous seriez lassées de le voir tout le temps (et mon flacon serait vide lol)
Parfois je le remplace par Lucky in Lilac de Catrice, qui en est très proche, comme ça je peux économiser un peu mon très cher Spontaneous et le garder plus longtemps. Je ne pense pas être folle, non ... Vous me comprenez n'est-ce pas :D

J'ai choisi de faire un skittlette avec du saran wrap. Oui, encore, je sais. Mais cette fois, c'est un peu différent car j'ai travaillé avec du noir, ce qui a rendu l'ensemble beaucoup plus sombre, chose qui ne m'est plus arrivé depuis longtemps !

Voici comment j'ai procédé et ce que j'ai utilisé:
Pouce et index: deux couches de Princess Tears (A England)
Majeur et annulaire: deux couches de Princess Tears, ensuite j'ai fait un premier saran avec Spontaneous de China Glaze et une fois sec, un second saran avec City Blackout de NYC
Auriculaire: deux couches de Spontaneous, recouvert de Punk Royal d'Essence

Punk Royal est un top coat a effet "fumé", qui assombri la couleur de base comme le Rock Coat de Dior, mais celui-ci contient également des sequins noirs.
J'aime bien l'effet fumé, mais je ne suis pas fan des sequins dans ce top coat car ils étaient un peu difficiles à placer sans abîmer le rendu fumé. Ceci dit, je n'ai pas détesté le résultat final :)

Et pour le saran ? Et bien, e l'ai A-DO-RÉ ! Je ne suis plus habituée à porter des teintes aussi sombres, mais avec la saison qui revient, je devrais essayer de les travailler un peu plus ! J'aime beaucoup l'association du mauve et du noir, ainsi que la façon dont le holo ressort, comme des veines dans une sorte de marbre féérique ...

J'espère que vous avez apprécié autant que moi ^^ Dites-moi ce que vous en pensez :)

Bonne journée !




No comments: