Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, September 9, 2013

About Comments disappearing ...

Hi again !

Another update about the blog ... It seems that Intense Debate left me today. I had many, many problems with it recently and I was planning to get rid of it while installing the new blog template, but I noticed today it was already gone.

I probably messed it up while messing the template two days ago, but I definitely can't rely on something that will disappear only for changing a little thing on my template.
I also noticed I had a LOT of comments that where written directly with Blogger's comment system, so that means that Intense Debate doesn't load on your computers and your comments never appear. I can't let this continue, not having your comments published here sounds like a lack of respect from me !
I was so, so disappointed when I noticed that ... Almost 150 comments were lost because of Intense Debate not working properly ! I'm sorry if you were one of those commenters :(

As I planned to use Disqus for the new template, I have already installed it. At the moment, ALL your comments are gone because Disqus is importing them and it may take 24 hours. The good news is tht Disqus can actually import comments from both Blogger and Intense Debate, so when everything is done, the lost comments will be back, too!
And you can already comment on the recent posts.

If you're new to Disqus, you can simply post a comment as a guest by leaving a name and email. You can also create a Disqus account that will be available for any blog using Disqus commenting system. Or if you don't want to subscribe to Disqus, you can also a social media account like Facebook, Twitter or Google+ !

I hope this will work better than Intense Debate. If you have any issue with Disqus or need some help, feel free to send me an email: gwenvn(at)hotmail(dot)be !

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Re-bonjour !

Petite mise à jour à propos du blog ... Apparemment, Intense Debate a décidé de me lâcher. J'ai eu beaucoup de problème avec ces derniers temps et je pensais déjà m'en débarasser une fois le nouveau design mis en place, mais j'ai remarqué aujourd'hui qu'il ne m'avait pas attendue pour me faire faux bond.

J'ai probablement fait une bêtise il y a deux jours quand j'ai chipoté le template, mais je ne peux définitivement pas me fier à un addon qui disparaît au moindre petit changement d'interface !
J'ai aussi remarqué qu'énormément de commentaires avaient été écrits avec le système interne de Blogger, ce qui veut dire qu'Intense Debate ne s'affiche pas chez certaines d'entre vous, et donc vos commentaires n'apparaissent pas.
J'était à la fois déçue et énervée quand j'ai découvert cela ...  Je ne peux pas laisser de telles choses arriver, pour moi c'est un manque de respect envers celles qui prennent le temps de commenter ! Près de 150 commentaires avaient disparu à cause des bugs d'Intense Debate ! Je suis vraiment désolée si vous faites partie des "victimes" ...

Comme je comptais utiliser Disqus sur la nouvelles version, je l'ai déjà installé. Pour le moment, TOUS les commentaires ont disparu car Disqus est en train de les importer, ce qui peut prendre 24 heures. La bonne nouvelle, c'est que je vais pouvoir récupérer les commentaires d'Intense Debate ET ceux de Blogger.
Vous pouvez déjà utiliser Disqus pour commenter les billets récents :)

Si Disqus est nouveau pour vous, c'est assez simple à utiliser: vous pouvez laisser un commentaire en tant qu'invité en laissant un nom et une adresse email. Vous pouvez aussi créer un compte Disqus qui sera utilisable sur tous les blogs fonctionnant avec ce système. Et enfin, créer un compte ne vous tente pas, vous pouvez également utiliser vos réseaux sociaux tels que Facebook, Twitter ou Google+ !

J'espère que ce système fonctionnera mieux qu'Intense Debate. Si vous avez le moindre soucis avec Disqus ou avez besoin d'aide, n'hésitez pas à m'écrire: gwenvn(at)hotmail(dot)be !

Bonne journée :)

No comments: