Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Sunday, July 4, 2010

OPI - Absolutely Alice

Hi dear readers :D
I'm sooo happy today ! A few hours after I announced the winner of my own giveaway, I received a mail from sweet Enamel Girl to annouce that I won hers :D
I'll get some brands of polish I know and cherish, and some brands I can't get at all here and I'm very curious about ! Isn't it great ? I'm very glad about it ^^

Hello chers lecteurs :D
Je suis très contente aujourd'hui ! Quelques heures après avoir sélectionné la gagnante de mon giveaway, j'ai reçu un mail de la charmante Enamel Girl pour m'annoncer que j'avais gagné le sien :D
Je vais recevoir des vernis de marque que je connais et adore, et d'autres marques que je ne peux pas me procurer ici et qui ont attisé ma curiosité ! N'est-ce pas génial ? J'en suis vraiment enchantée ^^

But let's see some more swatches ... As I'm happy, I'll show you a festive color with loads of glitters ^^
Well, I think you already know about it ... I'm a bit late with my swatches :)
Absolutely Alice is a part of OPI's Alice in Wonderland collection that came out some months ago. It's a gorgeous royal blue with blue and gold glitters. It's absolutely wonderful !

Mais venons-en aux vernis ... Comme je suis contente, je vais vous montrer une couleur assez festive, avec plein de paillettes ^^ 
Bon, je pense que vous connaissez déjà ce vernis ... Je suis un peu en retard avec mes swatches :)
Absolutely Alice fait partie de la collection Alice in Wonderland d'OPI sortie il y a quelques mois. C'est un très beau bleu royal avec des paillettes bleues et dorées. Il est absolument fantastique !
This polish was really hard to capture ... It's too shiny for my camera, lol ^^
I needed 3 coats to get this opaque result.

Ce vernis est difficile à capturer en photo ... Il est trop brillant pour mon appareil lol ^^
J'ai mis 3 couches pour ce résultat opaque. 
It's an excellent and beautiful polish with the OPI quality we know. But God, what a mess to remove it ! I used the usual foil technique and it was still hard to remove. That's the only problem I met with it. Anyway, I really loved it :)
What's your advice ?

Have a nice week :)

C'est un excellent et beau vernis, avec la qualité OPI que l'on connaît. Mais mon Dieu, quel désastre pour l'enlever ! J'ai utilisé la technique des feuilles d'alu, comme à mon habitude, et même comme ça j'ai eu du mal pour en venir à bout. Mais c'est le seul soucis que j'ai eu avec ce vernis et à part ça, je l'adore :)
Qu'en pensez-vous ?


Passez une bonne semaine :)

No comments: