Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Tuesday, July 6, 2010

Essence & Catrice haul !

Hi dear readers !
This will be a quick post but I prepare some swatches to post later tonight :)
Today I wen to my local drugstore where they have Catrice and Essence products, and I was happy to see they had received new collections !

First, I got the 4 polishes from Catrice's Caramé collection. Every product from this LE is oriental inspired so there are mainly warm tones. These are not my usual shades but I loved them a lot !

Hello chers lecteurs !
Un petit post rapide mais je vous prépare des swatches pour plus tard, dans la soirée :)
Aujourd'hui, je suis allée à la boutique qui vend les marques Catrice et Essence près de chez moi et oooh ! surprise, ils avaient reçu des nouvelles collections !


J'ai d'abord sauté sur les 4 vernis de la collection limitée de chez Catrice, Caramé. Chaque produit de cette édition est inspiré par l'Orient, et donc nous avons principalement des teintes chaudes. Ce ne sont pas mes couleurs habituelles, mais je les aime beaucoup !

Here's a quick preview:

Voici un aperçu: 

Berry Bazaar, Bronzed Brown, Oriental Orange, Spiced Bronze

Then I saw the entire Return to Paradise summer collection from Essence ! These are also warm shades for most of them. They also all contain silver shimmer, except for Back to Paradise. I usually don't like orange tones but these ones appealed me. I can't wait to try them on :)

Ensuite, j'ai repéré la collection Return to Paradise de chez Essence ! Ce sont de nouveau des teintes chaudes pour la plupart. Ils contiennent tous des particules argentées, sauf Back o Paradise. D'habitude je n'aime pas l'orange, mais ceux-ci avaient l'air sympa ! J'ai hâte de les essayer :) 

Sun Downer, Back to Paradise, Jungle Drums, My Little Orchid, Fruit Punch

Fruit Punch and Sun Downer are more orange in real life, and Jungle Drums is a dark chocolate brown. I took these pics lately and the light was going down :)

Fruit Punch et Sun Downer sont beaucoup plus orange en vrai, et Jungle Drums est en fait un marron chocolat foncé. j'ai pris ces photos à la tombée du jour, ce n'était pas évident :) 

Well, now I have to swatch all those goodies :) But I want to ask you, which one from the Catrice LE do you want to see first ? I want to know what colour you're the most excited about, and I'll make my swatches following your choices :) You can vote in my poll, in the right sidebar !

Et maintenant, il me reste à swatcher toutes ces jolies choses ^^ Mais je voulais vous demander votre participation ... J'aimerais savoir lequel vous voulez voir sur ce blog en premier ! Il y a un sondage sur le côté droit, j'organiserai mes swatches en fonction de vos préférences :)

Before I close this post, I also bought lipglosses and a liner pen from these LE. I won't make reviews 'cause I'm bad at make up pics and I'm not sure I want to post parts of my face on this blog, but I enjoy these shades so here's a quick swatch on my hand !

Avant de cloturer ce message, je voulais montrer mes autres achats de ces éditions limitées. j'ai choisi des gloss et un liner. Je ne ferai pas de review car les photos de make up, c'est pas mon truc, et puis je n'ai pas envie de montrer des parties de mon visage sur ce blog ^^ Mais j'ai fait un swatch rapide sur la main car je les apprécie beaucoup :)

Essence Return to Paradise liner pen and lipgloss in "My Little Orchid", Catrice Caramé lipgloss in Spiced Red

No comments: