Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, October 15, 2012

Grey Gradient

Hi dear readers !

Last week, I wanted to make some gradient nails with a stamping, but I didn't know which color to work with. I did so many purple, pink and blue manicures lately, I didn't know what to chose ... Then I though "hey, you never work with grey. Why not give it a try ?"
And so came this manicure ...

I stamped it later, but I love the gradient on it's own, so I'll show you the stamping later this week :)


I started by painting my nails with China Glaze Recycle, then I applied three polishes on a make up sponge and created the gradient.
The polishes I used, from darker to lighter: China Glaze Recycle, Models Own Grey Day, China Glaze Snow.

I loved the result, grey isn't such a sad color :)
I also admit that I really love a lot the gradients with the lightest color on the tips ! I already used this method with other colors and always liked the result.

What do you think ? Do you like this one ? :)

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !


La semaine passée, j'ai eu une grosse envie de gradient nails avec un stamping par dessus, mais je ne savais pas avec quelle couleur travailler. J'ai déjà fait beaucoup de gradient en bleu, rose, mauve dernièrement, je ne savais pas quoi choisir ... Et là je me suis dit: "tu ne travailles jamais avec du gris. Pourquoi ne pas essayer ?"
Et voilà comment est née cette manucure ...

Plus tard j'ai aouté le stamping, mais j'aimais déjà le résultat du gradient tout seul, donc je vous montrerai le reste plus tard cette semaine :)

J'ai commencé par poser deux couches de China Glaze Recycle, puis j'ai mis 3 vernis sur une éponge à maquillage et j'ai créé le dégradé.
Les vernis utilisés, du plus foncé au plus clair, sont China Glaze Recycle, Models Own Grey Day et China Glaze Snow.

J'ai adoré le résultat, le gris n'est pas si triste comme couleur au final :)
Je dois dire aussi que j'aime beaucoup les dégradés où la couleur la plus claire est sur les bords libres ! J'ai déjà utilisé cette méthode dans d'autre dégradés et j'aime le résultat.

Qu'en pensez-vous ? Vous aimez ?

Bonne journée :)

No comments: