Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Friday, November 16, 2012

Best of You: Sue

Hi dear readers ! 

Please welcome Sue for today's interview :)


1. Where are you from ? 
I'm from upstate New York

2. When did your love for polish started, and how ?
I got a gift certificate for a free manicure and got Shellac done. I had been biting my nails since I was little and having the gel nails on allowed me to let them grown out. I loved it. I kept them longer and started painting them myself and it quickly turned into an obsession.

3. How many polish do you own ? 
I own somewhere between 300-400 polishes. I limit my stash to a few shelves on a large bookcase and when I out grow a shelf, I purge my stash and give it away. The less expensive mainstream polishes I donate to my co-workers teenagers or tweens. The Indies and more pricey polishes I give away as RAOK's (random acts of kindness) to fellow nail bloggers and nail enthusiasts.

4. Who or what inspires you ? 
I am inspired by people who are creative and come up with unique ideas for nail art. I am also inspired by the followers that comment on my blog and other blogs. The fact that people take the time to give support to people who work hard to share their hobby with others makes me smile.

5. What are your favorite nail polish blogs ? 
I am all about nail art because it fascinates me so I love, The Nailasaurus, Chalkboard Nails, The Daily Nail, Sonoma Nail Art, Neues Vom Kellerkind, Amber Did It.....I could go on and on because I follow so many but I don't want to leave anyone out.

6. Do you have a blog ? 
I do have a blog called Creative Nail Design By Sue http://www.creativenaildesignbysue.com/

7. What is your favorite part in blogging ? 
My favorite part is participating in challenges. I have met some amazing people that I have such similarities with. Some I may never meet in my lifetime but I consider them friends. I love the community that the blogosphere creates.

8. Funny and non-polish related question, are you a cat or a dog person ?
I am an ANIMAL person, Love them all but I am all about pugs over any other animal.
Thank you for you pretty Halloween manicure, Sue :D

Have a nice day ^^
Version Française - Cliquez ici
Hello !

J'ai le plaisir d’accueillir Sue pour son interview aujourd'hui :)


1. D'où viens-tu ? 
Je viens de l'état de New York

2. When did your love for polish started, and how ?
J'avais reçu un bon pour une manucure et on m'a posé du Shellac. Avant, je rongeais mes ongles depuis toute petite, et avoir du gel m'a aidé à les laisser pousser. J'ai adoré ça ! Je les ai gardés un peu plus longs, j'ai commencé à les vernir moi-même et c'est vite devenu une obsession.

3. Combien de vernis possèdes-tu ? 
Dans les environs de 300-400. Je limite ma collection à quelques étagères de ma bibliothèque et quand une étagère devient trop remplie, je fais une "purge" et donne mes vernis. J'offre les vernis les plus courants et moins chers aux ados de mes collègues; quant aux indies et aux vernis plus chers, je les offre à d'autres bloggeuses ou nail addicts comme RAOK (random act of kindness/acte de gentillesse aléatoire)

4. Qu'est-ce qui t'inspire ? 
Je suis inspirée par les personnes créatives qui proposent des idées uniques pour le nail art. Je suis aussi inspirée par les lecteurs qui commentent mon blog et d'autres. Le fait que les gens prennent le temps de montrer leur support à ceux qui travaillent dur pour leur passion me donne le sourire.

5. Quels sont tes blogs vernis préférés ?

Ceux qui parlent de nail art car ça me fascine, j'aime surtout The Nailasaurus, Chalkboard Nails, The Daily Nail, Sonoma Nail Art, Neues Vom Kellerkind, Amber Did It..... Je pourrais continuer longtemps comme ça car je suis énormément de blogs, mais je ne voudrais pas en oublier.

6. As-tu un blog ? 
J'en ai un, il s'appelle Creative Nail Design By Sue http://www.creativenaildesignbysue.com/

7. Qu'est-ce que tu préfères dans le fait de tenir un blog ? 
Ce que je préfère, c'est participer aux challenges. J'ai rencontré quelques personnes formidables qui ont tant de points communs avec moi. Je ne les rencontrerai probablement jamais en vrai mais je les considère comme des amies. J'aime la communauté qui se développe autour de la blogosphère.

8. Question fun qui n'a rien à voir, tu es plutôt chiens ou chats ?
Je n'ai aps de préférence, j'aime TOUS les animaux ! Mais j'aime les carlins par dessus tout.

No comments: