Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, February 4, 2013

Messy Puzzle

Hi dear readers !

I'm back from Barcelona, I had such a great weekend ! The Cosmobelleza fair was really fun and interesting,   I took some pics and I'll prepare a post for this week :)
I brought back some very pretty polishes, decorations, tools, etc ... Now I have to swatch them (but I don't have enough swatchicles haha), and find them some space in my Helmers :)

For today's mani, I played with colors in a messy way. I wanted a colorful base for a black stamping, so I used the usual sponge technique but I applied the colors in a completely random way, as I saw on Mema's Mani's blog a while ago.


I sponged directly on the nails (protected by a base coat as I always do), I didn't use any color base. I did spots of colors randomly on my sponge and tapped it, that's all :) The colors faded together in a messy gradient :)

I used Flormar 429, Flormar N013 and China Glaze Spontaneous for this. After I did two coats of sponging, I stamped the jigsaw with Bundle Monster plate BM319 using black Konad polish.

I even took a pic of the sponge after I did the manicure so you get an idea of how random it was :)

I hope you enjoyed this manicure :) 

Have a nice day !
Version Française - Cliquez ici

Hello !

Je suis de retour de Barcelone, j'ai passé un excellent weekend ! Le salon Cosmobelleza était vraiment chouette, très intéressant. J'ai pris des photos bien sûr, je vous prépare un billet pour cette semaine :)
J'ai ramené quelques jolis vernis, des décos, des accessoires ... Il me reste à swatcher les vernis (mais je n'ai plus de swatchicles, argh!) et leur trouver de la place dans mes Helmers :)

Pour la manucure d'aujourd'hui, j'ai voulu jouer avec des couleurs mises un peu n'importe comment. Je voulais une base très colorée sous un stamping noir, j'ai donc utilisé la technique classique à l'éponge sauf que j'ai mis les couleurs dessus en gouttes aléatoires, comme j'avais vu sur le blog de Mema's Mani's il y a quelques mois.



J'ai appliqué directement les couleurs sur l'ongle "nu" (avec une base tout de même, je ne zappe jamais cette étape),  sans utiliser de couleur de base. Ca a donné ce petit air délavé aux couleurs, qui se sont bien mélangées pour un résultat quelque peu désordonné :)

J'ai utilisé les vernis Flormar 429, N013 et le China Flaze Spontaneous. Après avoir fait deux "couches" de sponging, j'ai ajouté un motif puzzle avec la plaque Bundle Monster BM319 et un vernis Konad noir.
J'ai même pris une photo de l'éponge après, pour que vous vous fassiez une idée de la façon dont j'ai mis les couleurs :)

J'espère que vous aimez ! 

Bonne journée :)

No comments: