Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Friday, October 4, 2013

33DC Day 6: Textured Nails

Hi dear readers !

Wow, I'm so impressed with the comments I had for my Mexican Nails ! You guys gave me more self-confidence, I had no idea someone could like those messy nails I did ! Thanks to you all, now you can be sure I'll redo those, working them even more to make them look better.
As some of you said in the comments, I was probably so disappointed because it didn't look like what I expected. I'm so glad to have your advices :)

For todays 33DC, which involved textured nails, I did something easy: I simply used a textured polish ^^
I didn't fall in love at all when textured polishes first appeared, so I don't have a lot of these. That trend only started to grow on me a few weeks ago and I wish I had more of these, so I could have done a textured gradient or have fun with many colors ! I seriously plan to get a few bottles from Kiko and Zoya :)


This pretty baby pink textured polish is Kiko 634. I used two coats of it, than stamped the always fab-looking clouds from Nailz Craze plate NC02 with white Konad polish.

Of course I didn't add top coat, and that felt totally weird to me as I'm not used to textured polishes yet ^^

I hope you like these !

Oh, today I received the new Bundle Monster set, they look fantastic and I already have tons of ideas to used them, even in the 33DC ! Be ready to see them a LOT ^^

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Wow, j'ai vraiment été impressionée par vos commentaires ici et ailleurs à propos de mes Mexican Nails ! Vous m'avez vraiment donné de la confiance en moi sur ce coup, je ne pensais pas que quelqu'un aimerait ce nail art désordonné ! Merci à vous toutes, vous pouvez être sûres que je retenterai l'expérience et essaierai d'améliorer ma technique.
Comme certaines l'ont mentionnée, j'ai probablement trouvé ma créa complètement nulle parce que ce n'était pas du tout ce que j'espérais (en plus de ne pas faire mexicain du tout lol). Je suis vraiment ravie d'avoir eu vos avis :)

J'ai fait simple pour le 33DC du jour; le thème était "Texture", j'ai donc utilisé un vernis texturé ^^
Je ne suis pas du tout tombée amoureuse des vernis texturés quand la tendance est arrivée, ça ne me plaisait vraiment pas, et puis il y a quelques semaines, j'ai commencer à les apprécier ... Du coup je possède peu de ces vernis, mais j'ai bien envie d'agrandir la collection (surtout avec des Zoya et des Kiko) pour faire des gradients texturés, entre autres :)

Le joli rose pâle utilisé ici est le Kiko 634. J'en ai appliqué deux couches, puis j'ai ajouté un petit stamping avec la plaque Nailz Craze NC02 et un vernis Konad blanc. Ce motif est toujours aussi fabuleux !

Je n'ai évidemment pas posé de top coat, ce qui me semble toujours aussi étrange et inhabituel vu que je ne suis pas habituée à ces vernis texturés :)

J'espère que vous avez aimé :)

Aujourd'hui, j'ai reçu le nouveau set de plaques Bundle Monster ! Elles ont l'air géniales et j'ai déjà des tonnes d'idées pour les utiliser, notamment pour le 33DC. Préparez-vous à les voir sous tous leurs angles ;)

Bonne journée !





No comments: