Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Saturday, July 28, 2012

Summer Gradient & Hibiscus

Hi dear readers !

I'm a bad blogger, I forgot to post yesterday ! Being off work doesn't help, it seems I tend to forget which day it is haha :p

Anyway, I have a mani that I loved a lot for you today!
Besides yellow, there are colors I don't use a lot (at all?) on my nails, I'm not a big fan of anything orange-y. That includes peach, corals and all those kind of colors. But I love gradients with orange and bright pink, so I decided it was time to use the only peach I have in my stash, Salmon & Garfunkel by Catrice !

I used it as the base of my sponge gradient, along with Flormar N003 and OPI Koala Bear-y. Then I stamped white hibiscus flowers with Konad special polish and Bundle Monster plate BM318.
Oooh, I loved the result a lot ! It's one my fave manicures ever !


I made this manicure 4 days ago and I still have on my nails, which is rare for me, but I love it so much :)

I wanted to show you the gradient on it's own, here it is:

It's a bit more bright in real life but my camera didn't want to pick the real colors.

What do you think ? Do you like bright pink mixed with orange or peach shades ? :)

Have a nice day :)

Version Française - Cliquez ici
Hello les filles :)

Je suis une mauvaise bloggeuse, j'ai oublié de poster mon billet du vendredi hier ! Le fait de ne pas travailler pour le moment n'aide pas, j'ai tendance à oublier quel jour on est lol :p

Pour me rattraper, j'ai une manucure que j'ai adorée à vous montrer aujourd'hui.
S'il y a des couleurs que je ne porte quasi jamais en dehors du jaune, ce sont bien les teintes orangées, corail, pêche, bref tout ce qui contient de l'orange en général. Je n'en suis pas vraiment fan.
Par contre j'adore les dégradés avec de l'orange et du rose vif, donc je me suis décidée à utiliser mon Salmon & Garfunkel de Catrice, le seul vernis pêche que je possède !

Je l'ai utilisé en base de mon dégradé à l'éponge, aux côtés du Flormar N003 et de l'OPI Koala Bear-y. Ensuite j'ai tamponné des hibiscus blancs avec un vernis Konad et la plaque BM318 de Bundle Monster.
J'ai A-DO-RÉ le résultat !


J'ai fait cette manucure il y a 4 jours et je la porte encore en ce moment, ce qui est rare pour moi, mais je l'aime vraiment beaucoup :)

Je voulais aussi vous montrer le dégradé tout seul.

L'ensemble est un peu plus lumineux, vif, en vrai mais mon appareil photo a fait des siennes.

Vous en pensez quoi ? Vous aimez les mélanges de rose et de tons orangés ?

Bonne journée :)

No comments: