Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Friday, July 6, 2012

Blue Gradient & Birds

Hi dear readers !

Last week I got my new set of Bundle Monster plates, I was so excited about them !
I love the new designs, there are really some unique patterns, for all occasions.

One pattern intrigued me more than the others: the gradient one ! You know my love for gradients, so I was very curious to see the result of such a plate.
I decided to go for some blue gradient, and added white chicks (and snails, and trees haha) that also come from the new set. That pattern is so cute and funny !


I used Essence Sure Azure for the base, blue Konad polish for the gradient and white Konad polish for the chicks. The plates are number 301 and 309.

I like the result of the gradient, but it was a bit tricky to use in the beginning. I couldn't get polish on all the design, so I had to place my stamp carefully not to get the blank part.
Here's a quick iPhone pic to show you the problem, I tried to add more polish but it was still like that:
Anyway, it still looks good imo, but it's not easier or quicker to use than the sponge technique. The result is like a sponging made with a dish cleaning sponge, like I used to do before I saw Sammy's technique.
I think that if you're more comfortable with stamping and not used to sponging, you could love to use that plate :)

What do you think ? Like it or no ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello :)

La semaine passée, j'ai reçu le nouveau set de plaques Bundle Monster ! J'étais trop impatiente de les avoir :)
J'aime beaucoup les nouveaux motifs, il y a des dessins assez uniques, pour toutes les occasions.

Un motif m'intriguait plus que les autres: le dégradé ! Vous savez à quel point j'aime les dégradés, j'étais très curieuse de voir le résultat de cette plaque.
Je me suis lancée dans un dégradé de bleus, et j'ai ajouté quelques oiseaux blancs (et aussi des escargots et des arbres!) avec un motif venant lui aussi des nouvelles plaques. Je le trouve si mignon et amusant ^^

J'ai utilisé Essence Sure Azure comme base, du vernis Konad bleu pour le dégradé et du Konad blanc pour les oiseaux. Les plaques sont les numéros ** et **.

J'aime assez le résultat du dégradé, mais j'ai eu quelques soucis pour l'utiliser au début, il n'y avait pas assez de vernis dans la partie "pleine" du motif et j'ai du faire attention au placement du tampon pour ne pas avoir la zone vide sur les ongles.
J'ai fait une photo vite fait avec mon iPhone pour illustrer le problème, j'ai essayé de mettre plus de vernis mais j'ai toujours eu ce résultat.

Ceci dit, c'est pas vilain pour autant, mais ce n'est ni plus facile ni plus rapide à faire qu'un sponging classique. Le résultat est assez proche d'un dégradé fait avec une éponge de cuisine, tels que je les faisais avant de voir la technique de Sammy.
Je pense que si vous êtes plus familères avec le stamping et pas très à l'aise avec le sponging, vous pourriez aimer ce motif :)

Qu'en pensez-vous ?

Bonne journée :)

1 comment:

Sugar Yummy said...

C'est très sympa !
Le kit a l'air chouette, en tout cas, j'aime beaucoup les petits oiseaux :)
Ça fait plaisir de te lire en français :D