Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Sunday, August 26, 2012

The Best of You: Muffin Nails

Hi dear readers !

Please welcome Allie from Muffin Nails for her interview :D

1. Where are you from ?
Born and raised in central Illinois, USA! And I love it. It may be flat and boring here, but the simple colors of the corn and soy bean fields really inspire creativity.

2. When did your love for polish started, and how ?
I've loved polish since I was born! I used to drive my mom crazy as a toddler by begging her to paint my nails all the time. I'm sure it was a huge relief to her when I learned how to paint them on my own! It's only been in the last few years or so that I've really gotten into perfecting my nails and playing around with nail art.

3. How many polish do you own ?
Crap, I'm terrible at counting. Erm, >65? I think?

4. Who or what inspires you ?
Like I said earlier, Illinois' landscape is really inspiring just because of its simple beauty. It keeps me interested in not just painting my nails but all forms of art. I like to be able to stand out in an otherwise drab place. I'm also inspired just by the looks on my friends' and families' faces after I paint their nails. It's really encouraging to see how much you can affect someone by giving them even one thing that really makes them feel beautiful.

5. What are your favorite nail polish blogs ?
Is is sucking up if I name yours? Hehe. But I really did love your post from june 27th in particular, not just because of the gorgeous swatch but because I was SO excited to know that I'm not the only one who has to deal with a kitty on my work space! And I'm totally getting off topic now, so other blogs I love:
http://copythatcopycat.blogspot.com/, because her nail art is AMAZING. How she keeps coming up with more things to stick onto her nails, I have no clue.
http://www.chalkboardnails.com/. because I am so jealous of how perfectly clean her nails are. Every single time. I'm still hunting for a picture of hers where there's even a tiny smudge of polish on one of her cuticles.

6. Do you have a blog ? Please provide its url
Of course I do! http://muffinnails.blogspot.com/
It's rather new, but I am already in love with blogging. I'm amazed at how posting my pictures and seeing my nails on the web really makes me strive to improve them. My nails would never look as nice as they do now without my blog there to encourage me to keep improving.

7. What is your favorite part in blogging ?
I love spreading the nail love! It's something so simple that I find really enjoyable, so I hope that my blog will show others how fun it is to paint their own nails. It's all for making others happy, which is what I think polish is really about.

8. Funny and non-polish related question, are you a cat or a dog person ? :D
Totally a cat person! Dogs are cute and all, but they're just too smelly and yappy for my taste. Kitties are sweet and cuddly and extremely hilarious. I have two little fellows of my own who are always willing to cheer me up! My pudgy orange tabby is the one that thinks it's a brilliant idea to sit on the space right where I paint my nails. But it's sweet of him, and a dog wouldn't ever be able to annoy me in such a loving way.

Finally, show us your best manicure work !

So this probably isn't my best, or my neatest, or whatever, but it's still my favorite. I had so much fun painting the lil pigs, and that's what the purpose of painting nails is. Plus, making the dripping mud was amazing just because they didn't have to be perfect to look nice. It isn't my best, but I am proud of it. People smiled when they saw it, which made me happy to spread a little joy out into the world.
Thank you for your manicure Allie, it's so cute and funny ^^

Version Française - Cliquez ici
Hello :)
Faites un accueil chaleureux à Allie de Muffin Nails pour son interview :D



1. D'où viens-tu ?
Je suis née et ai grandi dans l'Illinois aux USA! Et j'adore ça. Ca a beau être plat et ennuyeux ici, mais les couleurs des champs de maïs et de soja inspirent vraiment la créativité.

2. Quand ta passion du vernis a-t-elle commencé et comment ?
J'aime le vernis depuis que je suis née ! Je rendais ma mère folle quand j'étais petite, en la suppliant de me vernis les ongles. Je suis sûre que ça a été un grand soulagement pour elle quand j'ai appris à le faire moi-même! C'est seulement durant ces dernières années que j'ai commencé à améliorer mes ongles et à jouer avec le nail art.

3. Combien de vernis possèdes-tu ?
Pfiou, je suis nulle au comptage. Euh, plus de 65? Je pense...

4. Qu'est-ce qui t'inspire ?
Comme je l'ai dit plus tôt, le paysage de l'Illinois est vraiment inspirant grâce à sa beauté simple. Ca me permet de m'intéresser non seulement au nail art mais à toutes les autres formes d'art. Je suis également inspirée par les réactions de ma famille et de mes amis quand je fais leurs ongles. C'est vraiment encourageant de voir comment on peut toucher les gens en leur donnant quelque chose qui les font se sentir beaux.

5. Quels sont tes blogs de vernis préférés ?
C'est du lèche bottes si je dis le tien ? Hehe. Mais j'ai vraiment aimé ton billet du 27 juin, non seulement grâce au joli swatch, mais surtout parce que j'étais ravie de voir que je ne suis pas la seule à devoir "gérer" un chat qui s'incruste sur le plan de travail ! Mais là je dévie, donc voici d'autres blogs que j'aime:

http://copythatcopycat.blogspot.com/, parce que ses nail arts sont INCROYABLES. Comment elle arrive à avoir toutes ces idées pour ses ongles, je me le demande bien !
http://www.chalkboardnails.com/. parce que je suis jalouse de ses ongles parfaitement propres. A chaque fois. Je suis toujours à la recherche d'une photo de ses ongles où l'on verrait la moindre petite bavure de vernis sur ses cuticules.


6. As-tu un blog ?
Bien sûr ! http://muffinnails.blogspot.com/
il est assez récent, mais j'aime déjà le blogging. Le fait de poster mes photos et voir mes ongles sur le net me pousse vraiment à m'améliorer. Mes ongles ne seraient pas aussi bien que maintenant si je n'avais pas mon blog pour m'encourager.

7. Que préfères-tu dans le fait de tenir un blog ?
J'aime partager l'amour pour les ongles ! C'est quelque chose de simple mais j'y prends tellement de plaisir, j'espère que mon blog pourra montrer à d'autres à quel point c'est amusant de faire ses ongles. Tout est dans le fait de rendre les autres contents, et je pense que c'est le but du vernis.

8. Question fun qui n'a rien à voir, tu es plutôt chiens ou chats ?

Définitivement cats ! Les chiens sont mignons et tout, mais ils sont trop odorants et bruyants à mon goût. Les chats sont doux et calins, et extrêmement drôles. J'ai deux petits camarades qui égayent mes journées ! Mon chat tigré roux et grassouillet trouve excellente l'idée de s'asseoir sur l'espace où je fais mes ongles. Mais il fait ça gentiment, et un chien ne pourrait pas m'ennuyer de manière aussi affectueuse.

Finally, show us your best manicure work !

Ce n'est probablement pas mon meilleur nail art, mais c'est tout de même mon préféré. Je me suis vraiment amusée à peindre les petits cochons, et c'est ça qui est chouette dans le fait de peindre ses ongles. En plus, dessiner les coulées de boue était vraiment marrant parce que ça ne devait pas être parfait pour être joli. Ce n'est pas le meilleur de moi, mais j'en reste très fière. les gens ont souri à la vue de ce nail art, ça m'a rendue heureuse de distribuer un peu de joie dans ce monde.

No comments: