Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Friday, August 24, 2012

The Best of You: Lovestruck Lacquer

Hi dear readers :)

Please welcom Stephanie from Lovestruck Lacquer for her interview :)


1. Where are you from ?
Vancouver, BC, Canada

2. When did your love for polish started, and how ?
Hmm as a kid I remember thinking my mom's nails were so pretty. They're naturally really thick so she can have them long and they never break (so jealous!) and she would usually paint them red or pink. I remember begging her to paint my nails for me and feeling really pretty and girly whenever she did. Later, I went to a private school where we weren't allowed to wear makeup including nail polish. Of course, when something is forbidden it just becomes more appealing. Then last spring, the Vancouver Canucks hockey team made it really far in the playoffs and as a way to cheer them on, my friends and I got together and tried drawing their logos/stripes on our nails. I saw some really amazing ones online but I just couldn't freehand at all. I started reading nail blogs and learned about using scotch tape to create stripes. After that I got really into nail art and started trying to blog about it myself.

3. How many polish do you own ?
Around 100

4. Who or what inspires you ?
For nails, usually fashion. Like maybe I'll see a print I really like and then use those colors together in a mani when deciding what to layer.

5. What are your favorite nail polish blogs ?
rebecca likes nails
oooh shinies
chalkboard nails
my nails are dope
nail side
mandies manicures
chloe's nails
scrangie
polish aholic
fashion polish

6. Do you have a blog ? Please provide it's url
http://lovestrucklacquer.blogspot.ca/ I started using blogspot quite recently so there are only a few posts there. If you want to see more of my posts please see my tumblr http://lovestrucklacquer.tumblr.com/

7. What is your favorite part in blogging ?
interacting with other nail polish lovers/artists. my real life friends don't know too much about nail art.

8. Funny and non-polish related question, are you a cat or a dog person ? :D
dog person :)
Version Française - Cliquez ici
Hello les filles :)

Aujourd'hui nous accueillons Stephanie du blog Lovestruck Lacquer pour son interview :)


1. D'où viens-tu ?
Vancouver, BC, Canada

2. Quand ta passion du vernis a-t-elle commencé et comment ?
Hmm quand j'étais petite, je me souviens que les ongles de ma maman étaient très jolis. Ils sont naturellement épais, elle peut les porter longs sans jamais les casser (je suis jalouse!), et d'habitude elle les vernissait en rose ou en rouge. Je me souviens la suppliant de me faire les ongles, et à chaque fois qu'elle acceptait, je me sentais jolie et féminine. Plus tard, je suis allée dans une école privée ou tout maquillage était interdit, y compris le vernis. Evidemment, quand quelque chose est interdit, c'est encore plus attirant. Puis au printemps dernier, l'équipe de hockey les Vancouver Canucks sont allés vraiment loin dans les playoffs et pour montrer notre support, des amies et moi-même avons essayé de dessiner leurs logos/rayures sur nos ongles. J'avais vu de belles manucures rayées sur le net mais j'étais incapable de les dessiner à main levée. J'ai donc commencé à lire des blogs de nail art et appris la technique au scotch pour créer des lignes. Après ça, je me suis plongée dans le nail art et j'ai commencé à blogger également.

3. Combien de vernis possèdes-tu ?
Une centaine environ

4. Qu'est-ce qui t'inspire ?
Pour les ongles, généralement c'est la mode. Par exemple si je vois un imprimé que j'aime beaucoup, je réutiliserai les couleurs ensemble dans un nail art.

5. Quels sont tes blogs de vernis préférés ?
rebecca likes nails
oooh shinies
chalkboard nails
my nails are dope
nail side
mandies manicures
chloe's nails
scrangie
polish aholic
fashion polish

6. As-tu un blog ?
http://lovestrucklacquer.blogspot.ca/ J'ai commencé à utiliser Blogspot très récemment, donc il n'y a que peu de posts. Si vous voulez voir mes anciens billets, vous pouvez consulter mon Tumblr: http://lovestrucklacquer.tumblr.com/

7. Que préfères-tu dans le fait de tenir un blog ?
Interagir avec d'autres nail artistes/npa. Mes amies de la vie réelle ne sont pas vraiment fan de nail art.

8. Question fun qui n'a rien à voir, tu es plutôt chiens ou chats ?
Plutôt chiens :)

No comments: