Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Friday, March 15, 2013

Feather Manicure

Hi dear readers !

Today's mani is someething I wanted to try for a long time :)
I finally got some feathers from Born Pretty Store and decided to give them a try.

As the feathers I got had turquoise spots, I decided to use a brown polish for the base. These two colors work really well together imo, and the base made the turquoise pop on the nails :)
It was pretty in real life, but the macro shots show every single flaw, so I'm sorry if it doesn't look as good as it should be!


My base is China Glaze Street Chic. After it was dry, I added a coat of clear polish and stuck the feathers on my nails. I worked one nail at time, waiting for each to dry a little so I could cut the excess feather without moving it.
Cutting the excess was the part I disliked the most, it's not always easy to do, even with small scissors haha :)
I had to add two coats of Seche Vite because the feathers seemed to "drink" the top coat and one single coat didn't make them smooth.

You can find those feathers in 12 different shades on Born Pretty Store, and each bag of 5 feathers costs 1.35$. I only used one feather for this mani :)
And don't forget you can get a 10% discount on the whole site with my code, ayuumik31 :)

I hope you like it !

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Voici encore une petite manucure que je voulais tester depuis un moment :)
J'ai finalement reçu des plumes de chez Born Pretty Store et donc, j'ai essayé !

Comme les plumes que j'ai choisies contenaient des touches de turquoise, j'ai décidé d'utiliser une base dans les tons bruns. J'adore l'association de ces deux couleurs ! Le turquoise ressort vraiment bien :)
En vrai, c'était vraiment joli, mais les photos en mode macro font ressortir le moindre petit défaut, donc désolée si ça ne semble pas aussi bien que ça ne l'était ...

Ma base est donc Street Chic de China Glaze. Après qu'il soit sec, j'ai passé une couche de vernis transparent et j'y ai collé les plumes. J'ai procédé un ongle à la fois, en attendant à chaque fois que ce soit un minimum sec pour pouvoir couper ce qui dépassait sans faire bouger les plumes.
A ce propos, le découpage des plumes est la seule chose qui m'a déplu,  ce n'est vraiment pas évident, même avec de petits ciseaux précis ! (faut dire que je suis une pas douée des ciseaux xD)
J'ai du utiliser deux couches de Seche Vite, les plumes ont vraiment absorbé la première couche et ce n'était pas assez lisse avec une seule.

Vous pouvez trouver ces plumes sur Born Pretty Store dans 12 différents coloris, et un sachet de 5 coûte 1.35$ ! Personnellement, je n'ai eu besoin que d'une plume pour cette manucure.
Et n'oubliez pas, vous pouvez recevoir une remise de 10%, valable sur tout leur site, en utilisant mon code ayuumik31 !

J'espère que ça vous a plu :)

Bonne journée !

No comments: