Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, March 18, 2013

Polka Dots Stipes Manicure

Hi dear readers !

Some weeks ago I told you that I really wanted to improve my use of the dotting tools, and I finally achieved a dotted manicure that I was proud of !

I saw this idea on Kayla Shevonne's blog, but the original manicure comes from a Youtube tutorial and was made by Pack A Punch Polish. As I'm not really into Youtube, I didn't know about that girl before, but trust me, you should really give her channel a visit :)

I used a combo that I love a lot for this, grey and purple !


I started with China Glaze Recycle as my base, then I added a coat of Seche Vite to make it dry faster.
I created sections on my nails, using striping tape, and made dots in each section, using different sizes of dotting tools and three shades of purple: Ulta Celebutante, Catrice Lucky in Lilac and Catrice Lavenderlicious.
I removed the striping tape and finished with a last coat of Seche Vite to seal the manicure.

When it come to capturing purples, I hate my camera, it does a real bad job and the colors were really more vibrant in real life. The lightest purple didn't appear white as well :)
But that's the problem with purple, a lot of cameras can't "see" it ...

I hope you enjoyed it as much as I did :)

Have a nice day !
Version Française - Cliquez ici

Hello !

Il y a quelques semaines, je vous parlais de mon envie de maîtriser les dotting tools. Finalement, j'ai réussi un nail art dont je suis plutôt fière !

J'avais vu cette idée sur le blog de Kayla Shevonne, mais l'originale vient d'un tuto Youtube fait par Pack A Punch Polish. N'étant pas souvent sur Youtube je ne connaissais pas cette demoiselle mais croyez-moi, vous devriez jeter un oeil à sa chaîne :)

Et bien sûr, j'ai utilisé un combo de couleurs que j'aime énormément, le violet et le gris !
J'ai démarré avec Recycle de China Glaze en base et je l'ai recouvert d'une couche de Seche Vite pour qu'il soit sec plus rapidement. Ensuite, j'ai créé des sections sur mes ongles, et j'ai fait des pois dans chacune de ces sections avec des dotting tools de tailles différentes, et 3 vernis dans les tons violets: Ulta Celebutante, Catrice Lucky in Lilac, Catrice Lavenderlicious.
J'ai enlevé le striping tape et ajouté une couche de Seche Vite pour protéger le tout.

Quand il s'agit de capturer du violet, je déteste mon appareil photo, il fait vraiment un mauvais boulot car les couleurs étaient plus éclatantes en vrai. Le violet le plus clair ne ressemblait pas à un blanc par exemple ;)
Mais bon, c'est le problème avec la plupart des appareils photos qui ne peuvent "voir" cette teinte ...

J'espère que vous aimez autant que moi :)

Bonne journée !

No comments: