Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Wednesday, May 8, 2013

Nails Inc Feathers - York

Hi dear readers !

I don't do a lot of swatches here as many bloggers do it better than I, but this time I didn't feel like adding nail art to this combo. It was already overloaded haha :)

While in France last month, I found some polishes from the Feathers collection by Nails Inc. This collection consists in a clear base loaded with tons of bar glitters. I couldn't resist and brought two of them at home !

One of them is York, it contains orange and white glitters and this is the one I'll show you today :)


I did one coat of Nails Inc York over two coats of Essence Mr. Big.
York is very dense, so I could have made it opaque on it's own with two or maybe three coats, but I wanted to add a third color to this flashy, fruity combo !

It was easy to work with, but this kind of glitter doesn't apply like your usual polish. I prefer to pat the brush on the nails, moving glitters when necessary, remove those that go in the cuticle or beyond the nail border.
I forgot to use my peel off base before I applied York, so when I was a bit afraid when I had to remove it, but finally it was easy with the foil method :)

The other shade I had is Brighton, it has the same bar glitters in yellow and turquoise and it really looks like Floam (except Floam is wayyy brighter ^^).

Do you like that kind of glitter ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Habituellement, je ne poste pas vraiment de swatches ici, parce que d'autres le font bien mieux que moi, mais cette fois je n'avais pas envie d'ajouter un nail art à ce combo, déjà bien chargé ;)

Quand je suis allée en France le mois passé, j'ai trouvé quelques vernis de la collection Feathers, de Nails Inc. Cette collection se compose de bases transparentes, bourrées de paillettes "bâtonnets" dans des couleurs variées et vives. Je n'ai pas pu résister, j'en ai ramené deux à la maison !

L'un d'entre eux est York, composé de paillettes oranges et blanches. C'est lui que e vous présente aujourd'hui :)

J'ai posé une couche de Nails Inc York par dessus deux couches d'Essence Mr Big.
York est vraiment dense, et j'aurais pu le rendre opaque en appliquant directement deux ou trois couches sur ma base transparente, mais j'avais envie d'ajouter une troisème couleur à ce mélange déjà flashy et fruité !

C'est un vernis facile à travailler, mais il ne s'applique pas comme un vernis classique en "peignant" simplement l'ongle; je préfère tapoter le pinceau sur tout l'ongle, en arrangeant les paillettes là où c'est nécessaire, retirant celles qui s'installent près les cuticules et repoussant celles qui dépassent du bord libre.

J'ai oublié de mettre une base spéciale paillettes et j'ai eu très peur au moment d'enlever ce vernis, mais avec la technique des papillotes c'est parti tout seul !

L'autre couleur que j'ai achetée est Brighton, composée de paillettes bâtonnets jaunes et turquoises. Il ressemble vraiment à Floam, sauf que ce dernier est bien plus vif :)

Vous aimez ce genre de paillettes ?

Bonne journée :)

No comments: