Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Friday, September 13, 2013

Pink & White Sugar Spun Mani

Hi dear readers !

It seems the blogging habits are back for me, and I'm back from my "summer break" ! I painted my nails three times this week and ideas are coming back, so be sure to see regular posting here again :)

And right after this post, I'll be installing the new blog design :) I'm a bit nervous about this, I only hope you'll appreciate it ^^

It's has been more than one year since my last sugar spun manicure, so I decided to give it another try.
At first I wanted to make it bright pink and white, then I decided to add a small amount of black stripes and I loved it that way !


I used China Glaze Traffic Jam for the base, and two old and thick polish for the spun sugar: a white from H&M and my old black Konad.
Both are a bit too thick for their normal use, but they were perfect for this technique as I didn't have to work and stir them a lot to get the right consistancy.

Some of my stripes were very thick as you can see, but I loved it that way so I didn't top coat that manicure for the pictures. A few hours later, I added one cot of Seche Vite but sadly it made it look totally flat ! I'm glad to be able to show you the original look :)

Spun Sugar nails are not too hard if you chose to work with some older, thick polishes. You can see a great tutorial on The Nailasaurus blog if you want to learn this technique :)

I love this messy look ! What about you ? Have you already tried it ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

On dirait bien que j'ai repris mon rythme de croisière en ce qui concerne les billets ici ! J'ai fait 3 manucures cette semaine et les idées sont de retour, je vais donc pouvoir poster régulièrement à nouveau :)

Et juste après avoir écrit ce billet, j'installerai le nouveau design. Ca me rend un peu nerveuse d'ailleurs, j'espère qu'il vous plaira !

Ca fait un peu plus d'un an que je n'ai plus réalisé de manucure Spun Sugar, donc je me suis relancée dans cette aventure.
J'avais pensé la faire en rose vif et blanc, et après avoir vu le résultat j'ai décidé d'y ajouter une touche de noir, pour le contraste. J'ai beaucoup apprécié le résultat !

J'ai utilisé Traffic Jam de China Glaze pour la base, et deux vieux vernis un peu épais pour le spun sugar: un blanc de chez H&M et mon vieux Konad noir.
Les deux sont devenus trop épais pour leur usage normal, mais pour cette technique, ils étaient juste parfaits ! Je n'ai pas du passer trop de temps à les travailler pour qu'ils aient la bonne consistance.

Comme vous le voyez, certaines de mes "rayures" étaient très épaisses, mais ça me plaisait, donc je n'ai pas ajouté de top coat pour les photos. Par contre, j'ai mis une couche de Seche Vite plus tard et ça a rendu le tout plat, sans relief. Je suis contente de pouvoir vous montrer le premier résultat, bien plus joli à mes yeux ;)

La technique du Spun Sugar n'est pas trop difficile si vous travaillez avec des vernis un peu épais (sinon, ça vous prendra plus de temps). Vous trouverez un chouette tutorial chez The Nailasaurus si vous avez envie de vous y mettre :)

J'aime beaucoup ce look désordonné ! Et vous, vous en pensez quoi ?

Bonne journée :)

No comments: