Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Wednesday, September 26, 2012

Butterfly Nails

Hi dear readers !

While I was in Spain last month, I saw on Facebook that the Nailz Craze stamping plates were available to order ! I didn't hesitate one minute and order both of them.
Nailz Craze two first plates have a fantasy/fairy theme, you can find stars, rainbows, unicorns, clouds, ... on them.
The pattern I wanted the most was the butterfly wings ! So when I got my plates, I couldn't wait to try them :)


I started with a yellow/green sponge gradient for the base. I used 3 colors for this:
Catrice - Easy Peasy, Lemon Squeezy
Yes Love - 116
Essence - Wonderland Green Card
I stamped the wings with black special Konad polish and made the white dots with China Glaze Snow and a dotting tool. Finally I put one coat of Seche Vite and sadly it smudged the black design a bit :( I should have wait a bit longer for my stamping to dry :)

Nailz Craze plates can be found here and they cost 7$ each (+3$ shipping). Trust me, they are worth it ! The designs are great, well engraved, and they are big enough to cover bigger nail beds and/or thumbs. The plates themselves are bigger than a classic Konad or Bundle Monster (they don't fit in my plate holder haha)

Do you like it ? :)

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Pendant mes vacances en Espagne le mois passé, j'ai vu une annonce sur Facebook comme quoi les plaques de stamping Nailz Craze étaient disponibles. Je n'ai pas hésité une seconde pour commander les deux !
Les deux plaques Nailz Craze tournent autour du thème de la fantaisie, du féérique, et on y retrouve des étoiles, des licornes, des arcs-en-ciel, des nuages, ...
Le dessin que j'attendais le plus, c'était les ailes de papillon ! Dès que j'ai reçu mes plaques, j'ai donc essayé ce motif ...


J'ai commencé par un dégradé à l'éponge jaune/vert en base. J'ai utilisé les couleurs suivantes:
Catrice - Easy Peasy, Lemon Squeezy
Yes Love - 116
Essence - Wonderland Green Card
Ensuite j'ai stampé les ailes avec du vernis noir Konad et ajouté les petits points au dotting tool, avec China Glaze Snow. Pour terminer, j'ai posé une couche de Seche Vite mais il a fait un peu baver mess motifs noirs :( J'aurais du attendre un peu plus longtemps que ça sèche.

Vous trouverez les plaques Nailz Craze ici au prix de 7$ chacune (+3$ pour les frais de port) Croyez moi, elles en valent la peine ! Les motifs sont superbes, bien gravés, et sont assez grands pour couvrir les ongles plus larges et/ou les pouces ! Les plaques en elles-mêmes sont plus grandes que les Konad ou Bundle Monster classiques (en fait elles ne rentrent même pas dans mon porte-plaques xD)

Vous aimez ? :)

Bonne journée !

No comments: