Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Tuesday, October 30, 2012

Halloween Manicure

Hi dear readers !

Let me show you my very first Halloween themed manicure :)
Last year I did some bloody splatter nails but it was more related to Dexter than to Halloween for me ... As I already told last year, Halloween is totally unpopular here and it doesn't really help when it's time to get inspiration ... I think if I was born in the USA, I'd really enjoy this celebration, but here it doesn't mean a lot to me.

Anyway, I did a little something around the Halloween theme. Not a unique design as I saw it in other colors on a few blogs, but I needed to give it a try ... Even if I'm arachnophobic haha !


I used my to-go black as the base, Essence Black Out, I stamped the spiderwebs in white using Konad polish and Bundle Monster plate BM13, and finally the spiders were stamped in China Glaze Millenium, using the same plate.
I added some silver rhinestones on the spider's bodies and ended with a coat of Seche Vite.

That's all :)
I hope you like it ... Let me know :)

Have a nice day and a happy Halloween if you're celebrating it :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !


Voici ma première manucure d'Halloween !
L'année passée j'avais fait une manucure sanglante à cette date, mais c'était plus en hommage à Dexter que pour Halloween. Comme je l'avais déjà dit l'an passé, Halloween n'est pas du tout populaire ici et du coup ce n'est pas très inspirant pour moi ... Je pense que si j'étais née aux USA, cette fête m'amuserait beaucoup, mais ici elle ne veut pas dire grand chose à mes yeux :)

J'ai tout de même préparé un petit quelque chose sur ce thème. Pas un nail art unique, car je l'ai vu sur quelques blogs en d'autres couleurs, mais j'avais justement envie de l'essayer ... Même si je suis arachnophobe au plus haut point lol !

J'ai utilisé Essence Black Out comme base, j'ai stampé les toiles en blanc avec du vernis Konad et la plaque Bundle Monster BM13, puis j'ai ajouté les araignées avec China Glaze Millenium et la même plaque Bundle Monster.
J'ai terminé par quelques strass argentés sur les araignées et une couche de Seche Vite.

C'est tout :)
J'espère que ça vous plaît !

Bonne journée, et bon Halloween si vous le fêtez :)

No comments: