Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, October 22, 2012

Pink Tape Manicure

Hi dear readers !

I absolutely loved to wear the mani I'll show you today ! I'm really excited to show it to you, and hope you'll appreciate it, too :)

 However, it also frustrated me, I'll explain you why after the pics haha :D
I wanted some pink, as you all know October is the month for Breast Cancer Awareness. I also wanted some silver, as I already saw some great manis mixing pink and silver and they looked fab :)


Aren't these nails cute ?
Here's how I proceeded: I applied two coats of China Glaze Millenium over my base and one coat of Seche Vite because I couldn't wait for the polish to dry.
I taped triangle sections with striping tape and applied the three pinks in each section: China Glaze Something Sweet, OPI Sparrow Me The Drama and Essence Let Me In Pink. I love the combo of these 3 shades of pink with silver, my only regret is I didn't buy Sparrow me the Drama in full size haha :D

Now why it frustrated me ? I wanted to stamp all the central sections, I got this idea from a great manicure by The Nail Polish Project and wanted to copy her, but it simply didn't work for me. I used scotch tape, the thinnest I have, but I might have done something wrong :)

Anyway, the mani without stamping was still great in my opinion ^^

What about you, do you like it ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici

Hello !

J'ai vraiment adoré porter la manucure que je vous montre aujourd'hui ! Je suis toute excitée de vous la montrer et j'espère que vous l'apprécierez :)

D'un autre côté, ce nail art m'a également frustrée ... Je vous explique pourquoi un peu plus loin :)
Je voulais du rose, vous le savez déjà mais c'est la couleur à l'honneur ce mois, en soutien de la campagne contre le cancer du sein. Je voulais également de l'argenté, parce que j'avais repéré des combos de rose et argent qui étaient vraiment superbes :)

Voici comment j'ai procédé: j'ai appliqué deux couches de China Glaze Millenium par dessus ma base, et une couche de Seche Vite parce que je ne voulais pas attendre que le vernis soit sec pour continuer.
J'ai créé des sections triangulaires avec du striping tape, et j'ai appliqué 3 vernis roses dans chaque section: China Glaze Something Sweet, OPI Sparrow Me The Drama et Essence Let Me In Pink. J'aime le mélange de ces trois teintes de rose et de l'argent. Mon seul regret est de ne pas avoir acheté Sparrow me the Drama en full size :p

Alors, pourquoi ce nail art m'a-t'il frustrée ? C'est simple, je voulais ajouter du stamping sur les sections centrales, et je n'ai absolument pas réussi. J'avais repéré cette idée sur le blog de The Nail Polish Project et voulais la copier, mais pas moyen, même en utilisant du scotch qui est le papier collant le plus fin que je possède. Je dois avoir fait quelque chose de travers, mais quoi ? :)

Pas grave, cette manucure m'a beaucoup plus sans stamping :)
Et vous, vous en pensez quoi ?

Bonne journée :)

No comments: