Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, December 17, 2012

Starry Night

Hi dear readers !

From our new garden, we can see the stars way better than before (at least when it's not cloudy outside). I love watching the stars, it has something relaxing and fascinating, and I always search for a shooting star :)

Maybe that's what inspired this manicure !


I used Kiko 335 for the base, Nailz Craze NC02 for the stars, stamped with China Glaze Millenium.
I already said that but Nailz Craze work so well ! I love them :)

Kiko 335 is such a wonderful shade ! To me it looks like a deep royal blue, but according to some other blogs, it's either Cobalt, Klein blue, Ink blue ... I'm totally lost with all those shades haha :D
It has a jelly finish and is a bit tricky to apply, leaving a few blanks, but it looked good after three coats.

I don't wear blue very often as I think most of the time they look weird on me (even if I like them) but I absolutely loved this one !
The good surprise was it didn't stain my nails ! Well, I must admit I used two thick coats of base, but sometimes even doing that doesn't help to avoif staining, so I was happy with that :)

Do you like it ? And well, what's that shade of blue according to you ? ;)

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici

Hello !

Depuis notre nouveau jardin, on vois beaucoup mieux les étoiles qu'avant (enfin, du moins quand il n'y a pas de nuages ...) J'adore regarder les étoiles, ça a quelque chose de relaxant et de fascinant, et puis j'aime chercher les étoiles filantes :)

C'est peut-être ce qui m'a inspiré cette manucure !

J'ai utilisé le Kiko 335 en base, la plaque Nailz Craze NC02 pour le motif et China Glaze Millenium pour le stamping.
Je l'ai déjà dit mais j'adore les plaques Nailz Craze, elles marchent vraiment bien :)

Que dire de ce Kiko 335 ... C'est une pure merveille ! Je pensais que c'était un bleu royal, mais à lire d'autres blogs il est parfois Cobalt, parfois Bleu Klein ou encore Bleu Encre ... Je suis perdue avec toutes ces nuances ! :D
C'est un jelly, il était un peu difficile à appliquer (il laisse des vides par endroits) mais au final, après 3 couches, le résultat était convaincant.


Je ne porte pas souvent de bleu, même si j'aime cette couleur, parce qu'une fois sur mes mains, je trouve le rendu bizarre. Mais celui-ci, je l'ai vraiment A-DO-RÉ !
La bonne surprise ? Il n'a pas déteint ! Bon ok, j'ai mis deux grosses couches de base avant de le poser, mais parfois même cela ne suffit pas, donc j'étais ravie de ne pas avoir les ongles tout bleus après l'avoir enlevé :)

Vous aimez ? Et d'après vous, c'est quelle teinte de bleu tout compte fait ? ;)

Bonne journée :)

No comments: