Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Wednesday, May 22, 2013

Marbled Tape Nails

Hi dear readers !

A few weeks ago, the talented Lucy at Lucy's Stash showed a great and creative way to use crackle polish along with a tape manicure. You can check her manicure and tutorial here.

Some might consider that crackle polishes are out of trend, honestly I don't care about the trends and seasons, but maybe I'm a little bored by crackles and it's true that I haven't use them for a while now. So her idea made me want to get them out of their drawers and give them a second life :)
 

I started with Claire's Peaceful/Confident as the base. As this is a mood polish, I hoped it would add a subtle gradient to the whole stuff, but after applying it I noticed it doesn't change color anymore. I tried very hot and very cold water with no results, that's too bad ! I read on the web that some people had the same issues with "old" bottles of mood polishes, well mine are not that old but I guess the effect isn't supposed to last forever :( Anyway, the teal base was still pretty :)
Then I applied one coat of China Glaze Lightning Bolt from their Crackle collection. I topped it with a coat of Seche Vite.
When everything was dry, I taped my nails with striping tape and covered everything in black (Essence Fatal). I removed the tape, added another coat of Seche Vite and it was done :)

I really love that look ! Mine didn't come with the same marbled effect than Lucy's, but every crackle polish doesn't have the same effect.
I might try different color combos as I collected a lot of crackle colors in 2011 ^^

I hope you like it ! Will you give it a try ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Il y a quelques semaines, la talentueuse Lucy de Lucy's Stash montrait une chouette idée pour recycler ses vernis craquelés, en les combinant à une tape manicure. Vous pouvez voir le rendu et un tuto ici.

Certaines considèrent que la mode du vernis craquelé est complètement passée, personnellement je me moque un peu des modes et des saisons mais je dois dire que je me suis un peu lassée des crackles et je n'ai plus utilisé les miens pendant longtemps. Son idée m'a vraiment donné envie de les ressortir et de leur donner une seconde vie :)

J'ai démarré avec deux couches de Claire's Peaceful/Confident en base. Vu que c'est un vernis "mood", j’espérais ajouter un dégradé subtil à l'ensemble, mais dès l'application j'ai remarqué qu'il ne changeait plus de couleur. J'ai testé l'eau très froid et très chaude sur mes ongles sans résultat, trop nul !! J'ai lu sur le net que d'autres personnes avaient rencontré ce problème, apparemment les vernis mood de Claire's n'ont pas une durée de vie énorme :/ Ceci dit, le turquoise de base est déjà très joli, ce vernis n'est pas encore bon pour la poubelle ;)

Ensuite j'ai appliqué une couche de China Glaze Lightning Bolt, le blanc de leur collection Crackle. J'ai ajouté une couche de Seche Vite et attendu que tout soit bien sec.
Enfin, j'ai fait mes motifs au striping tape, recouvert le tout de noir (Essence Fatal), enlevé le tape et top coaté le tout. Et voilà :)

J'aime beaucoup le résultat ! Sur moi, ça n'a pas fait le même effet marbré que chez Lucy, mais tous les crackles réagissent différemment.
Vu que j'ai stocké pas mal de couleurs de crackles en 2001, je pense tester quelques autres combinaisons ^^

Vous en pensez quoi ? Vous pensez essayer ce nail art ?

Bonne journée :)

No comments: