Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Sunday, June 16, 2013

Best of You: Sunflower Swank

Hi dear readers !

It's sunday, so it's time for a new interview :)
Please welcome Mary from Sunflower Swank !

1. Where are you from ? 
I am from California, I live out in the country in the central valley in between Modesto and Stockton.

2. How many polish do you own ? 
I currently have 89 with a dozen or so on my wish list. Most of my polish is OPI, my favorite because it stays on my nails for a long time without chipping, and I love the brush.

3. Which polish color could you never live without ? 
Short answer - Red! But which one? My current fav is Nichole by OPI Scarlett from the Selena Gomez collection. I love the shimmer in this one. It's on my toenails right now.

4. What's your favorite nail art technique ? 
LOL - glitter, it's so easy and so noticible! I think nothing perks up a manicure better than a swipe of glitter on a nail or two.

5. What's your nail art/polish pet peeve ?
I wish that I could stamp better. I wish that I could choose the stamping color better, it just never looks like I think that it should on the nail. I wish that I could position the stamp better on my nail, it's never where I thought it would be, and the stamps on my fingers are all different. I wish that I could get the top coat on without smearing the stamp. But I keep trying.

6. Do you have a blog ? 
http://sunflowerswank.wordpress.com/ 

7. What is your favorite part in blogging ? 
I like connecting with so many different people from so many different places.

8. Funny and non-polish related question, are you a cat or a dog person ?
I am a cat person, I have seven cats. I had eight until yesterday, when I had to put my 17 year old black cat to sleep because he was too old and sick. I miss him so much.

Finally, show us your best manicure work !
http://sunflowerswank.wordpress.com/2013/02/19/art-deco-fingernails-with-home-made-decals/ 
This was inspired by so many great nail artists, and especially by the ones who made their own home-made decals.

Thank you for participating Mary !
I hope you liked it :)

Have a nice day !

Version Française - Cliquez ici Hello !

C'est dimanche, c'est donc le moment de découvrir une nouvelle interview !
Je vous prie d'accueillir Mary de Sunflower Swank !

1. D'où viens-tu ? 
Je viens de Californie, de la vallée centrale entre Modesto et Stockton.

2. Combien de vernis possèdes-tu ? 
Pour le moment j'en suis à 89 avec une douzaine de vernis sur ma wishlist. La plupart de mes vernis sont des OPI, mes préférés car ils restent longtemps sur mes ongles sans  s'écailler et j'adore leur pinceau.

3. De quelle couleur ne pourrais-tu pas te passer ? 
Réponse courte: le rouge ! Mais lequel ? Mon favori du moment est Scarlett de Nicole by OPI, de la collection Selena Gomez. J'aime ses reflets. Il est sur mes orteils en ce moment.

4. Quelle est ta technique de nail art préférée ? 
LOL - les paillettes, c'est tellement simple et remarquable ! Je trouve que rien ne met mieux en valeur une manucure qu'une couche de paillettes sur un ongle ou deux.

5. Quelle est ta bête noire en vernis/nail art ?
J'aimerais mieux réussir les stampings. J'aimerais mieux choisir mes couleurs de stamping, une fois sur l'ongle ça ne ressemble jamais à ce que j'imaginais. J'aimerais pouvoir positionner le tampon correctement, ce n'est jamais placé là ou je voudrais que ce soit, et chaque motif est différent. J'aimerais réussir à ne pas faire baver les motifs avec le top coat. Mais je continue d'essayer !

6. Do you have a blog ? 
http://sunflowerswank.wordpress.com/ 

7. What is your favorite part in blogging ? 
J'aime le fait d'être connectée avec tant de personnes différentes, venant d'endroits différents dans le monde.

8. Funny and non-polish related question, are you a cat or a dog person ?
Je suis plutôt chats, j'en ai 7. J'en avais 8 jusqu'à hier, mais j'ai du endormir mon chat noir de 17 ans car il était vieux et malade. Il me manque tellement !

Enfin, montre nous ta meilleure manucure !
http://sunflowerswank.wordpress.com/2013/02/19/art-deco-fingernails-with-home-made-decals/ 
Elle a été inspirée par de nombreuses nail artistes, en particulier celles qui créent leurs propres decals faites maison

Merci de ta participation, Mary :)
J'espère que ça vous a plu!

Bonne journée :)

No comments: