Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Tuesday, August 6, 2013

Porcelain Skittlette

Hi dear readers !

This is a scheduled post, I'm on holiday right now, and hopefully relaxing under the spanish sun ^^

Have you heard about skittlette manicures ? I discovered them last month on ChitChatNails and I really love that idea !
When in a lack of inspiration, it's simple to follow the skittlette "rules" and create a pretty manicure.

For my first one, I decided to go for some water decals ! Here's what I did.


On my thumb and index, I used P2 Heartbeat to match the pink of the flowers.
On my middle and ring fingers, I used two coats of OPI My Boyfriend Scales Walls and added the water decals.
On my pinky, I used two coats of A England Merlin.

Many people told me it looked like porcelain and I must say I agree with them, hence the title :) 
I was really in love with this mani and didn't want to remove it haha :)

The water decals come from Emnail Stickers; if you live outside Europe, you'll easily find similar water decals on Born Pretty Store or Ebay.

I hope you like these ! Have you tried this technique ? 

Have a nice day :)

Version Française - Cliquez ici Hello !

Ceci est un billet programmé, je suis en vacances en ce moment, et si tout va bien je profite du soleil de l'Espagne !

Vous avez déjà entendu parler du skittlette ? J'ai découvert ça le mois passé chez ChitChatNails et j'ai vraiment aimé l'idée !
Quand on manque d'inspiration, il suffit de suivre la petite règle simple du skittlette pour créer un joli nail art.

Pour mon premier, j'ai décidé de travailler autour des water decals.

Sur le pouce et l'index, je porte Heartbeat de P2, un rose qui s'accorde aux fleurs de mon WD.
Sur le majeur et l'annulaire, j'ai posé deux couches de My Boyfriend Scales Walls d'OPI, et j'ai ajouté les water decals.
Sur l'auriculaire, je porte deux couches de Merlin d'A England.

Plusieurs personnes m'ont dit que ça leur évoquait de la porcelaine, d'où le titre :)
J'ai adoré faire et porter cette manucure, je n'avais franchement pas envie de la retirer lol ;)

Les water decals viennent de chez  Emnail Stickers; si vous n'habitez pas en Europe, vous en trouverez facilement des similaires chez Born Pretty Store ou sur Ebay.

J'espère que vous avez aimé ! Vous avez déjà essayé le skittlette, vous ?

Bonne journée :)

No comments: