Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Friday, September 27, 2013

33DC Day 3: Tape Mani

Hi dear readers !

I was very happy to see thhat the 33 Days Challenge included a striping tape manicure, as I love them a lot :)

My inspiration for today comes from The Nailasaurus. She has become one of the queens of tape manicures, she does very beautiful and intricate designs !


I used Catrice Oh My Goldness for the base and Essence Show me the Way for the topping color.
At first I planned to do the same design on my ten nails, but I was a bit tired and it took me an eternity to place the striping tape properly ! The Nailasaurus has to be an extremely patient person to create all her designs haha :)
So I only did two nails on each hand, and added a matching rhinestone on the non-decorated nails to create an accent.

I really liked the result and I'd love to create more intricate designs with striping tape, but I definitely need more time (and no kitties messing around) when doing these :D

I hope you like it :)

Have a nice day !
Version Française - Cliquez ici
Hello !

J'étais ravie quand j'ai vu qu'il y avait une "épreuve" tape manicure dans le 33 Days Challenge, comme vous le savez j'adore ce genre de naila rt :)

Je me suis inspirée des créations de The Nailasaurus. Pour moi, elle est vraiment devenue une des reines de la tape mani, elle réalise des choses magnifiques et parfois complexes avec ses bouts de striping tape !

J'ai utilisé Oh My Goldness de Catrice en base, et Show me the Way d'Essence comme couleur dominante.
Au début, j'avais prévu de reproduire ce même motif sur tous mes ongles, mais j'étais fatiguée et surtout, ça m'a pris une éternité pour placer le striping tape correctement ! The Nailasaurus doit être douée d'une patience extraordinaire au vu de ses designs :D
Donc, je n'ai fait que deux ongles par main, et j'ai ajouté un petit strass assorti sur les ongles restants pour faire un léger accent.

Le résultat m'a beaucoup plu et j'aimerais faire plus de motifs de ce genre avec le striping tape, mais j'aurais besoin de plus de temps (et aussi que mes chats arrêtent de m'embêter lol).

J'espère que ça vous a plu :)

Bonne journée !





No comments: