Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Saturday, May 29, 2010

First try with a dotting tool

Hi all !
Some weeks ago, I ordered some nail art stuff on Ebay: dried flowers, rhinestones and dotting tools !
I was wearing Color Club Love 'em, Leave 'em when I received my package, and I couldn't help to try te dotting tools :)
I received 5 dotting (for 2$) tools with 3 different sizes. I used all sizes to make those simple little flowers !

Hello :)
Il y a quelques semaines, j'ai commandé quelques accessoires de nail art sur Ebay: des fleurs séchées, des strass et des dotting tools !
Je portais Love 'em, Leave 'em de Color Club quand le colis est arrivé, et je n'ai pas pu m'empêcher de tester les dotting tools :)
J'en ai reçu 5 (pour 2$), avec 3 tailles différentes. J'ai utilisé toutes les tailles pour réaliser ces petites fleurs toutes simples :)
I used Mavala Organdi for the petals and dots, and a random gold polish without brand or name for the flower centers.
Dotting tools are really easy to use, it's a nice way to improve a manicure if you don't have a lot of time or, like me, no painting skills ;)

J'ai utilisé Organdi de Mavala pour les pétales et les pois, et un vernis doré sans marque ni nom pour le coeur des fleurs.
Le dotting tool est vraiment simple d'utilisation, c'est une façon sympa d'embellir une manucure si on a pas trop de temps ou si, comme moi, on n'est pas doué avec les pinceaux ;)
You'll easily find dotting tools on Ebay, they are usually sold by 5 and don't cost more than 3$ (and most of the sellers offer free shipping)

Have a nice weekend :)

Vous trouverez facilement des dotting tools sur Ebay, ils sont généralement vendus par 5 et ne coutent pas plus de 3$ (et la plupart des vendeurs offrent les frais de port)


Passez un bon weekend :)

No comments: