Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Saturday, July 24, 2010

Essence Return to Paradise - Back to Paradise

Hi dear readers :)
Let's go for te third polish from Essence collection ! This one is called Back to Paradise and looks like a dark teal in the bottle. Once on the nails, it disappointed me a bit 'cause it's really darker and greener !
I would have prefered to have the same shade on my nails than in the bottle, I love dark teals ... But it's still pretty.

Hello chers lecteurs :)
C'est parti pour le 3ème vernis de la collection Essence ! Celui-ci s'appelle Back to Paradise et est vert canard foncé dans le flacon. Une fois sur les ongles, c'est une autre histoire ! Il est beaucoup plus foncé et tire plus vers le vert !
J'aurais préféré la couleur du flacon car c'est une couleur que j'adore ... Dommage, il est tout de même joli !

I made an accent nail with one of my fave designs from Bundle Monster plates, BM21 :) I used China Glaze Millenium, it works perfectly for stamping.

J'ai fait un petit tamponnage sur un ongle avec un de mes dessins favoris des plaques Bundle Monster, BM21 :) J'ai utilisé le vernis China Glaze Millenium, qui est parfait pour cet exercice ^^

I used 2 coats for that almost opaque result. A third would have been great but I liked it like that. There's no top coat. I also forgot to mention the watery formula, which made the application easy.
The biggest problem with this one was the stain ! It stained my nails like hell ! I soaked them some times after removing it and I still have some marks ><
So, what do you think ?

J'ai mis deux couches pour ce résultat quasi opaque. Une troisième couche aurait été bien mais ça me convenait tel quel. Je n'ai pas utilisé de top coat. J'ai oublié de dire que le vernis était liquide, avec une application plutôt facile.
Le plus gros problème avec ce vernis est qu'il a déteint ! Mes ongles étaient tout verts, je les ai fait tremper plusieurs fois depuis et j'ai toujours des taches ><
Qu'en pensez-vous ?

No comments: