Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Monday, May 13, 2013

Purple & Gold Waves

Hi dear readers !

You can't imagine how glad I'm for being able to share today's pics with you !
I made this manicure when my camera started to die a couple of weeks ago. It didn't want to read any SD card I tried to put in it, and wasn't recognised by the computer when I used the USB cable T_T
My only option was to record pics in the internal memory and hope one day it would work again ... And now it works :) Don't ask me what was wrong, it just started working again without any reason.
I hope it will continue to work, but I'm starting saving up some money for the next camera !

I really loved that manicure, that made me even more happy when I saw the pics were safe ;)
I did something simple with tape, but I loved how it turned and the color combo !


I started with China Glaze Jingle Bells for the base. It's a bit sheer, but with a tape manicure, you can't tell it so it didn't bother me. I used my usual method for the waves, labelling paper and craft scissors ! The label backing makes easier to cut with that kind of scissors (especially if you have low quality craft scissors, like mine ^^)
I taped the middle of each nail and painted the rest in two shades of purple: OPI Rumple's Wiggin and China Glaze Spontaneous.
I eneded with a coat of Seche Vite and that's all :)

I really enjoyed doing those nails and wearing them. I hope you like them, too :)

Have a nice day !
Version Française - Cliquez ici

Hello :)

Vous n'imaginez pas à quel point je suis contente d'être en mesure de vous montrer ces images !
J'ai fait cette manucure quand mon appareil photo a commencé à me lâcher, il y a une semaine ou deux. Le soucis, c'est qu'il ne lisait aucune carte SD que j'y insérais (neuve ou ancienne) et il n'était même pas reconnu par le pc si je le connectais avec son câble USB T_T
Ma seule option était d'enregistrer ces photos dans la mémoire interne de l'appareil et de croiser les doigts pour qu'il remarche un jour ... Et il remarche ! Ne me demandez pas ce qui posait problème, je n'en sais rien ... Je n'ai pas chipoté, juste rallumé une dizaine de fois, et le miracle est arrivé !
Pourvu que ça dure, mais de mon côté j'ai commencé à économiser en vue du prochain appareil !$

J'ai beaucoup aimé cette manucure, ce qui m'a rendue d'autant plus contente de pouvoir récupérer ces photos ;)
J'ai fait une petite tape mani simple, mais le rendu et le choix des couleurs étaient plutôt sympa !

J'ai commencé avec Jingle Bells de China Glaze en base. Il est un peu transparent, mais sous la tape mani ça ne se voit pas, donc ça ne me dérangeait pas :)
Pour les vagues, j'ai utilisé ma méthode habituelle, des étiquettes en papier coupées aux ciseaux cranteurs. Je trouve ce genre d'étiquettes plus faciles à découper, surtout si comme moi, vous avez des ciseaux cranteurs de mauvaise qualité :)
J'ai posé mes bandelettes sur le milieu de chaque ongle, ensuite j'ai peint le reste avec deux teintes de mauve: Rumple's Wiggin d'OPI et Spontaneous de China Glaze.
J'ai terminé avec une couche de Seche Vite, voilà tout :)

J'ai adoré faire et porter ce nail art, j'espère que vous l'aimerez aussi :)

Bonne journée !

No comments: