Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map
Showing posts with label Gold. Show all posts
Showing posts with label Gold. Show all posts

Friday, October 11, 2013

33DC Day 9: Indian

Hi dear readers !

Today's prompt for the 33DC was "Indian", and I immediately think of paisleys. The country related themes for the 33dc don't inspire me a lot, but this one was easy with the paisley pattern from Bundle Monster :)

I didn't know what color to use for my base, but I finally picked one of my favorites, a gorgeous pink filled with gold flecks. The bright, vivid pink and gold combo remind me a bit of Bollywood ;)


The base polish is China Glaze Strawberry Fields, one of my first polish crush :)
The stamping was made using Bundle Monster plate BM315 and China Glaze Hi Tek.

I really enjoy doing this challenge and hope you enjoy my creations :)

Have a nice day !
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Le thème du jour pour le 33DC, c'est l'Inde, et j'ai immédiatement pensé au motif paisley (ou cachemire) !
Les thèmes relatifs à des pays ne m'inspirent pas énormément, mais cette fois ce fut facile avec le superbe motif paisley de Bundle Monster.

Restait à choisir une couleur de base, j'ai choisi un de mes petits chouchous, un superbe rose rempli de fines paillettes dorées. Le mélange rose vif et doré me fait penser à Bollywood, pas vous ?

Le vernis de base est Strawberry Fields de China Glaze, un de mes premiers amours en vernis.
Le stamping a été réalisé avec la plaque Bundle Monster BM315 et le vernis Hi Tek de China Glaze également.

J'apprécie vraiment de faire ce challenge, et j'espère que vous appréciez mes photos :)

Bonne journée !

Wednesday, August 21, 2013

Gold & Pink Stripes

Hi dear readers !

I'm really sorry for the lack of posts. To be honest, I haven't really been into blogging lately.
I don't want to put my blog on hiatus or close it, I still love nail art and wouldn't stop for anything, but I have other things in my mind at the moment and I need to take some kind of break, which involves less posts.

I hope you'll understand that, and be sure that I'll be back as soon as possible :)
Next week you'll see a review of some amazing nail strips, I can tell you I've been wearing them for more than a week now and they still look perfect !

But for today, let me show you some classic striping tape manicure :)


I used China Glaze Hi Tek for the base, added some striping tape vertically and painted my nails with two shades of pink: P2 Heartbeat is on the left half of each nail, and China Glaze Something Sweet is on the right half.
I was sad to discover that my pics didn't really show the different shades of pink, it was really obvious in real life !

This manicure was inspired by a lovely design made by Nailside, but where she freehanded the gold stripes, I prefered to use tape. I could never do such perfect stripes as hers with a thin brush haha :D

I hope you like it :)

Have a nice day !

Version Française - Cliquez ici
Hello !

Je suis vraiment désolée pour le manque de billets ces derniers temps mais, pour être honnête, je n'ai pas trop la tête à blogger pour le moment ! Tout va bien pour moi rassurez-vous, mais c'est un petit passage comme ça :)
Je n'ai pas envie de mettre le blog en pause et encore moins de l'arrêter, j'aime toujours autant le nail art et je n'ai aucune envie de cesser de me décorer les ongles, mais j'ai d'autres choses en tête pour le moment et je dois prendre un peu de recul, ce qui signifie moins de billets !

J'espère que vous comprendrez, moi j'essaie de revenir au plus vite :)
La semaine prochaine je vous préparerai une review de strips assez exceptionnels puisque je les porte depuis près de deux semaines et qu'ils n'ont toujours pas bougé !

Mais pour aujourd'hui, je vous présente une petite manucure au striping tape classique :)
J'ai utilisé Hi Tek de China Glaze en base, puis j'ai posé mes bouts de striping tape et j'ai peint mes ongles en deux teintes de rose: Heartbeat de P2 sur la moitié gauche de chaque ongle, Something Sweet de China Glaze sur la moitié droite.
J'étais vraiment déçue de constater que les deux teintes se distinguent à peine sur les photos, en vrai la différence était évidente ! :s

Cette manucure m'a été inspirée par un joli nail art de Nailside, pour lequel elle avait réalisé les traits dorés à main levée. Vu que je ne pourrais pas faire des traits aussi nets au pinceau, j'ai opté pour le tape ;)

J'espère que vous aimez :)

Bonne journée !

Monday, July 22, 2013

Purple Saran with Gold Flecks

Hi dear readers !

I hope you had a great weekend ! You know I've been complaining about the bad weather for months, but now it's very hot here, and I'd even say it's too hot haha ^^ With belgian weather, you get all or nothing ...
Anyway, I like it, I was able to work in the garden and I'm in a better mood :D
It's only a bit hard to stay in the polish/computer room, under the roof top, it's incredibely hot there ;)

On to today's nails !
It's not in my habits to do the same manicure twice in a row, but when I did my blue, beige and gold saran wrap I immediatly wanted to try it in a purple version, so that's what I did !


I used the same base colors as for the blue version, OPI My Boyfriend Scales Walls applied with saran over Kiko 319, and for the purple I chose China Glaze Urban Night, which is a wonderful shade imo :)
I also added gold flakes (OPI The Man with the Golden Gun) which worked as well with purple as with the blue !

I totally loved this version but I couldn't say I I prefered the blue one or the purple one :)
What about you ? Which did you prefer ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

J'espère que vous avez passé un bon weekend ! Vous le savez je me suis plainte pendant de longs mois du mauvais temps, mais depuis peu ça y est, le soleil et la chaleur sont là ! Je dirais même un peu trop de chaleur lol ... Le temps en Belgique, c'est tout ou rien !
Ceci dit, je ne m'en plains pas, j'ai pu travailler au jardin, et puis ça me booste le moral à fond !
C'est juste un peu plus difficile de rester dans le coin vernis/pc qui se trouve sous le toit ... Il fait incroyablement chaud dans cette pièce :)

Passons aux ongles du jour!
Ce n'est pas dans mes habitudes de reproduire deux fois le même nail art d'affilée, mais quand j'ai fait mon dernier saran wrap bleu, beige et doré, j'ai tout de suite eu envie de voir ce qu'il donnerait en mauve, et c'est donc ce que je me suis empressée de faire :)

J'ai utilisé les mêmes couleurs de base que la dernière fois, soit My Boyfriend Scales Walls d'OPI posé avec la méthode du saran wrap par dessus le Kiko 319. Pour le mauve, j'ai choisi Urban Night de China Glaze, qui est, à mes yeux, absolument magnifique :)
J'ai aussi réutilisé les feuilles d'or (OPI The Man with the Golden Gun) qui, je trouve, s'assorti aussi bien au bleu de la fois précédente qu'au mauve.

J'ai vraiment adoré cette version, mais honnêtement je ne pourrais dire si je préfère la bleue ou la mauve :)
Et vous, vous avez préféré laquelle ?

Bonne journée :)

Tuesday, July 16, 2013

Blue, Beige & Gold Saran Wrap

Hi dear readers !

What you'll see here today is one of my favorite manicure ever ! That's it :D
I was soooo happy to see the result, I loved to wear it. I can say I'm a bit proud of it haha :)

So, let's see what I've done, then I'll tell you which colors I used ;)


You guessed it by the title, I had this result with the Saran Wrap technique, though I worked a bit differently this time.

I started with the beige base using Kiko 319. Once it was dry, I made little balls out of my saran wrap, dabbed them into OPI My Boyfriend Scales Walls and patted the saran on my nails. I've never done it before and even if you don't see this step, I can say I prefer the usual method where you add a coat of color over the first one, the remove some spots with saran wrap (as Nailed It explains in her tutorial).
So for my third color, I did the usual method, adding one coat of Color Club Gossip Column and then playing with the saran wrap :)

I already loved the manicure this way, but I decided it was time to try OPI The Man with the Golden Gun, which I bought back in february and never tried before. I used one coat of it, and played a little to place the gold leaves where I wanted them to be.
As OPI TMWTGG leaves a kind of satin finish, I finished the look with one coat of Seche Vite.

As I used SV between each color, it was very quick to create, and the result looks stunning imo. I'm really in love with those nails :)

I hope you like them, too :)

Have a nice day !
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Ce que vous allez voir aujourd'hui est une de mes manucures préférées de tous les temps ! Rien que ça :D
Quand je l'ai terminée, j'étais tellement enchantée du résultat ! J'ai adoré la porter, et je dois admettre ressentir une pointe de fierté cette fois-ci lol :)

Vous l'avez deviné avec le titre, il s'agit une fois de plus de la technique du film alimentaire ou Saran Wrap aux USA, mais cette fois j'ai travaillé un peu différemment.

J'ai commencé par une base beige avec le Kiko 319. Une fois sec, j'ai chiffonné des petites boules de film alimentaire que j'ai trempées dans My Boyfriend Scales Walls d'OPI, et que j'ai ensuite tapotées sur mes ongles, à la manière d'un sponging. Je n'avais jamais travaillé de cette façon avec le saran, mais même si vous ne voyez pas cette étape sur mes photos, je peux vous dire que je préfère de loin la technique habituelle où l'on peint une couche de couleur par dessus la première et qu'on enlève le vernis par endroits avec le saran (la technique de Nailed It, en fait).
Du coup, pour ma troisième couleur, j'ai repris ma technique préférée en posant Gossip Column de Color Club et en jouant ensuite avec le saran :)

Arrivée à ce stade, j'aimais déjà beaucoup le résultat, mais je m'étais mise en tête d'essayer The Man with the Golden Gun d'OPI que je n'avais toujours pas testé depuis son acquisition en février. j'en ai posé une couche, et j'ai un peu joué avec les feuilles d'or pour les placer là où je les voulais.
Vu que ce joli top coat laisse un film avec un fini un peu comme satiné, j'ai ajouté une couche de Seche Vite pour un résultat bien glossy :)

Cette manucure était vraiment rapide à faire (j'ai utilisé du SV entre chaque couleur) mais le résultat n'en est pas moins superbe à mes yeux. Oui, je suis amoureuse de ce look :)

J'espère que vous aussi, vous aimez :)

Bonne journée !

Monday, May 13, 2013

Purple & Gold Waves

Hi dear readers !

You can't imagine how glad I'm for being able to share today's pics with you !
I made this manicure when my camera started to die a couple of weeks ago. It didn't want to read any SD card I tried to put in it, and wasn't recognised by the computer when I used the USB cable T_T
My only option was to record pics in the internal memory and hope one day it would work again ... And now it works :) Don't ask me what was wrong, it just started working again without any reason.
I hope it will continue to work, but I'm starting saving up some money for the next camera !

I really loved that manicure, that made me even more happy when I saw the pics were safe ;)
I did something simple with tape, but I loved how it turned and the color combo !


I started with China Glaze Jingle Bells for the base. It's a bit sheer, but with a tape manicure, you can't tell it so it didn't bother me. I used my usual method for the waves, labelling paper and craft scissors ! The label backing makes easier to cut with that kind of scissors (especially if you have low quality craft scissors, like mine ^^)
I taped the middle of each nail and painted the rest in two shades of purple: OPI Rumple's Wiggin and China Glaze Spontaneous.
I eneded with a coat of Seche Vite and that's all :)

I really enjoyed doing those nails and wearing them. I hope you like them, too :)

Have a nice day !
Version Française - Cliquez ici

Hello :)

Vous n'imaginez pas à quel point je suis contente d'être en mesure de vous montrer ces images !
J'ai fait cette manucure quand mon appareil photo a commencé à me lâcher, il y a une semaine ou deux. Le soucis, c'est qu'il ne lisait aucune carte SD que j'y insérais (neuve ou ancienne) et il n'était même pas reconnu par le pc si je le connectais avec son câble USB T_T
Ma seule option était d'enregistrer ces photos dans la mémoire interne de l'appareil et de croiser les doigts pour qu'il remarche un jour ... Et il remarche ! Ne me demandez pas ce qui posait problème, je n'en sais rien ... Je n'ai pas chipoté, juste rallumé une dizaine de fois, et le miracle est arrivé !
Pourvu que ça dure, mais de mon côté j'ai commencé à économiser en vue du prochain appareil !$

J'ai beaucoup aimé cette manucure, ce qui m'a rendue d'autant plus contente de pouvoir récupérer ces photos ;)
J'ai fait une petite tape mani simple, mais le rendu et le choix des couleurs étaient plutôt sympa !

J'ai commencé avec Jingle Bells de China Glaze en base. Il est un peu transparent, mais sous la tape mani ça ne se voit pas, donc ça ne me dérangeait pas :)
Pour les vagues, j'ai utilisé ma méthode habituelle, des étiquettes en papier coupées aux ciseaux cranteurs. Je trouve ce genre d'étiquettes plus faciles à découper, surtout si comme moi, vous avez des ciseaux cranteurs de mauvaise qualité :)
J'ai posé mes bandelettes sur le milieu de chaque ongle, ensuite j'ai peint le reste avec deux teintes de mauve: Rumple's Wiggin d'OPI et Spontaneous de China Glaze.
J'ai terminé avec une couche de Seche Vite, voilà tout :)

J'ai adoré faire et porter ce nail art, j'espère que vous l'aimerez aussi :)

Bonne journée !

Wednesday, February 27, 2013

Fan Brush Striped Nails

Hi dear readers !

I'm really sorry for the lack of posts lately, but I've been very busy again. We bought some furniture for the new house and had to assemble them, then we decided to paint our "computer room" (which is also my nail room).
The previous owners used it as the kids room and it was painted in yellow, blue and green. That maybe fun for kids, but we didn't like it at all and had to give it a change :)
Now it's all white and clean, we just need to add some decorations :)

So, my desk and nail corner was a real mess during 3 days and I couldn't do anything there. Now everything is well arranged, I hope to show you my little corner soon :)

On to today's nails ! I tried a technique that I discovered recently on the Chameleon Stampede's blog, it's really easy and can create great result !
You just have to dip the ends of a fan brush in polish and make stripes on your nails. That's all ! You can see a video tutorial here.


I started with two coats of OPI Rumple's Wiggin as the base. Then I made the stripes using China Glaze Spontaneous, a gold polish from Pupa and China Glaze Urban Night.
For this result, I only applied each color once, but you can add more stripes if you want, just like in the veido I linked above.

Do you like what I did ?
It looks a bit like sugar spun nails, but trust me, it's really easier to achieve :)

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !


Je suis vraiment désolée pour le manque de présence ces derniers jours ! On a acheté quelques meubles pour la nouvelle maison car il nous en manquait, on a évidemment passé notre weekend à les monter, puis sur un coup de tête, on a décidé de repeindre le bureau (qui est aussi mon coin à vernis).
Les anciens proprios s'en servaient comme chambre d'enfants et les murs étaient bleus, verts et jaunes... C'est peut-être sympa pour des enfants, mais nous, on détestait cet ensemble de couleurs !
Maintenant, tout est tout blanc, lumineux et propre. Il manque juste un peu de déco :)

Du coup, mon bureau/coin vernis a été en chantier, inaccessible pendant 3 jours et je n'ai rien pu faire côté manucures. Maintenant tout est bien rangé, j'espère d'ailleurs vous montrer mon petit coin à moi bientôt :)

Passons aux choses sérieuses ... J'ai testé une technique découverte récemment chez the Chameleon Stampede, c'est vraiment hyper facile et peut donner de très beaux résultats !
Il suffit de tremper le bout d'un pinceau en éventail (fan brush) dans le vernis et de faire des lignes sur les ongles. C'est tout ! Vous pouvez voir un tuto vidéo sur ce lien.

J'ai commencé avec deux couches d'OPI Rumple's Wiggin en base. Ensuite, j'ai fait mes lignes avec Spontaneous et Urban Night de China Glaze, et un vernis Pupa doré.
Pour ce résultat, je n'ai utilisé chaque couleur qu'une seule fois, mais vous pouvez les utiliser plusieurs fois comme dans la vidéo citée plus haut, pour un résultat plus prononcé.

Vous aimez ce genre de manucure ?
Moi ça me fait penser à la technique Spun Sugar, mais en vraiment plus simple :)

Bonne journée :)

Monday, January 14, 2013

Purple and Gold Tape Manicure

Hi dear readers !

Wow, it seems I posted a lot of purple manis lately ... I hope you like that color and are not bored yet ! If you are, be reassured, the next manis for this week won't be purple ! :D

So I played again with tape and gradients ! I just can't stop, I love those techniques :)
Remember last october, I did a tape mani in pink tones with a silver base. I loved it so much that I included it in my new header !
That mani made me want to try something similar in gold and purple, two colors that work so good together !

This time I went for a gradient and randomly placed striping tape.
I was really disappointed and a bit afraid when I started my gradient, the darkest purple wasn't opaque after two coats of sponging and the gold was showing ... But after I applied the top coat, it looked smooth and really good ! Even with the gold spots :)
I must admit I'm a bit proud of these nails :)


I started with one thick coat of China Glaze Hi Tek and immediatly topped it with Seche Vite.
I cut striping tape pieces and stuck them on my nails, then did my sponge gradient as usual with Catrice Lavenderlicious and Ulta Celebutante. I waited a couple of minutes and sponged again to make the colors more intense, then removed the tape and added top coat.

It's really fun to do, and if you use Seche Vite (or any quick drying top coat, but SV is my fave), it doesn't take too long :)

I hope you like it !

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici

Hello !

Hé bien, on dirait que je ne poste plus que des ongles mauves pour le moment ... J'espère que vous aimez et que vous n'en avez pas encore marre ! Sinon, bonne nouvelle, les autres manucures de la semaine ne seront pas mauves ! :D

J'ai encore joué avec du striping tape et des dégradés ...Je ne peux pas m'en empêcher, j'adore ces techniques :)
En octobre j'avais fait une manucure au striping tape avec des tons roses sur une base argentée que 'avais adorée. Au point de l'inclure dans ma nouvelle bannière !
Cette manucure m'avait donné envie de recommencer avec un mélange d'or et de mauve, deux couleurs qui se marient si bien à mes yeux !

Cette fois, j'ai associé dégradé et striping tape placé un peu au hasard.
J'ai eu un peu peur au moment de faire mon gradient, le mauve foncé n'était pas opaque, même après deux couches, et on voyait le doré en dessous ... Mais au final le top coat a rendu le tout plus doux et le rendu était chouette ! Même avec le doré qui se montrait toujours un peu :)
Je dois l'admettre, je suis un tout petit peu fière de cette manucure :)


J'ai commencé avec une bonne grosse couche de China Glaze Hi Tek et j'ai recouvert immédiatement de Seche Vite.
Puis j'ai coupé des bouts de striping tape, je les ai placés sur les ongles et j'ai commencé le gradient à l'éponge, comme d'habitude, avec Catrice Lavenderlicious et Ulta Celebutante. J'ai attendu un peu, et recommencé le dégradé pour le rendre plus intense. J'ai enfin enlevé les morceaux de striping tape et terminé avec un top coat.

C'est vraiment chouette à faire, et si vous utilisez du Seche Vite (ou un autre accélérateur de séchage, mais le SV c'est mon chouchou), ce n'est pas trop long à faire :)

J'espère que vous aimez :)

Bonne journée !

Monday, January 7, 2013

Zoya Tru & Hearts

Hi dear readers !

Do you like the new blog design ? I thought it was time for a little change :)
If you have any suggestion on what should appear or things you don't like on the blog, feel free to let me know it :)

On to today's nails ! This year, I'll try to use all my untrieds. Yeah, I noticed that I always go with colors I already tried for my nail arts and stampings, and I'm left with a lot of untrieds ! What a shame !

Among those poor abandoned polishes was Zoya Tru. Can't believe I never wore that pretty color !


So, I used two coats of Tru, then stamped using China Glaze Hi Tek and Bundle Monster plate BM317.

It didn't stamp correctly on my middle finger but a part from that, I loved the combo.

What about you, do you like it ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !


Vous aimez le nouveau design du blog ? Je me suis dit qu'il était temps pour un peu de changement :)
Si vous avez des suggestions à me faire, ou si il y a des choses que vous n'aimez pas dans cette nouvelle version, n'hésitez pas à me le dire :)

Passons aux ongles du jour ! Cette année j'ai décidé d'essayer au maximum d'utiliser mes vernis jamais testés ! Eh oui, j'ai remarqué que j'avais tendance à retourner vers des coloris que je connaissais déjà, et il me reste pas mal de flacons jamais ouverts. La honte !

Parmi ces pauvres vernis délaissés, on retrouvait Tru de Zoya. Je me demande encore comment j'ai pu passer aussi longtemps à côté de ce joli vernis !

J'ai donc  utilisé deux couches de Zoya Tru, puis j'ai stampé avec le China Glaze Hi Tek et un motif de la plaque Bundle Monster BM317.

Le motif ne s'est pas très bien imprimé sur le majeur, mais à part ça, j'aimais bien l'ensemble !
Et vous, vous aimez ?

Bonne journée :)

Wednesday, December 12, 2012

Winter Nails

Hi dear readers !

I'm finally back with a manicure ! And I loved this one a lot :)

I'm in a winter/festive mood these days ... Let's be clear, I hate winter. I don't like the cold weather, and I think that snow is only great when you're at home in a couch with a good wood fire, looking at the whiteness through the window. But when you have to get out to work or make your shopping, with your car slipping on ice or when your bus is two hours late because of the weather, it's the most unpleasant thing of the year.

But this winter themed manicure really appealed me and I had to recreate it :)
The original design was made by Goose's Glitter last year, it's such a lovely combo !


Sorry for the cat hair in the second pic ... ;)

I used Essie Marshmallow as the base, Bundle Monster plate BM323 for the snow flakes and China Glaze Hi Tek for the stamping.
I wish I had China Glaze 2030 for this one, just as Goose's Glitter did, but I don't and the closest metallic polish is Hi Tek. It still worked really well for this look :)

Do you like it ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici

Hello !

Je suis enfin de retour avec un petit stamping ! Et j'ai beaucoup aimé celui-ci :)

Je suis un peu d'humeur hivernale/festive ces jours-ci ... Soyons clairs, je déteste l'hiver. Je n'aime pas le froid, et je trouve que la neige ce n'est joli à regarder que par la fenêtre, bien installé sur son canapé avec un feu de bois. Dès qu'il s'agit d'aller bosser ou faire ses courses, avec la voiture qui dérape sur le verglas ou les bus qui ont deux heures de retard à cause du temps, c'est juste le moment le plus désagréable de l'année.

Mais j'avais adoré cette manucure sur le thème de l'hiver et je devais la recréer :)
L'idée originale est de Goose's Glitter c'est un mélange de couleurs tellement joli !


J'ai utilisé Essie Marshmallow en base, la plaque Bundle Monster 323 pour les flocons et China Glaze Hi Tek pour le stamping.
J'aurais aimé avoir le China Glaze 2030 pour ce stamping, comme Goose's Glitter a fait, mais au final Hi Tek est ce que j'ai de plus proche et il a très bien fait l'affaire :)

Vous aimez ?

Bonne journée :)

Monday, November 12, 2012

Saran Wrap ... Again !

Hi dear readers !

Since I discovered Saran Wrap Nails, I'm in love with this technique. It's easy and it works with a lot of colors !
Lately I saw that look in turquoise and gold on many blogs and I decided to give this combo a try.


I used Pupa L277 as the base, a gold shimmer polish that was in a crackle duo-pack, and the famous China Glaze For Audrey as my second color.

If you want to know how to create this on your nails, here's Nailed It tutorial :)

Do you like it ?

Have a nice day :)
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Depuis que j'ai découvert les Saran Wrap Nails, je suis fan de cette technique ! C'est facile à faire et ça marche avec toute sorte de couleurs. Dernièrement, j'ai vu beaucoup de manucures de ce genre en turquoise et doré, j'avais donc envie d'essayer à mon tour.

J'ai utilisé le Pupa L277 comme base, un doré qui était dans un duo-pack avec un crackle, et le célèbre For Audrey de China Glaze comme deuxième couleur.

Si vous avez envie d'essayer cette technique, je vous conseille le tuto de Nailed It :)

Vous aimez ?

Bonne journée !

Monday, July 23, 2012

Sunday Stamping Challenge: My Favorite New Pattern

Hi dear readers :)

It's been a while since I entered a Sunday Stamping challenge ... But with the new Bundle Monster set, yesterday's theme inspired me ! We had to chose our new favorite pattern (from any set/plate) and my choice was quick: I stamped the paisleys from plate BM 315 !

I like paisleys a lot. It's the first time I feature some of them on my nails but I'm not ready to draw them with brushes, so that plate was really welcome ! Do I need to say I'm totally in love with the latest Bundle Monster set ?

Last week I got some polishes from China Glaze's On Safari collection to review, so I used Exotic Encounters as the base for my stamping.
Exotic Encounters was on my wishlist when the collection was announced, I was so happy that they sent me it ! It's a very pretty teal creme but it looks greener in my pics than in real life. The application was a dream, perfect in two coats, and it didn't stain on my nails after removal, which is very rare for teals on me !
It's probably not a unique color, but I didn't find any dupe for it in my stash. Another winner by China Glaze, now I can't wait to try the other colors they sent me :)
I stamped the paisleys from BM315 with China Glaze Hi-Tek and ended with one coat of Seche Vite.


See how the details of the paisleys are neat ? I already told it but I'm impressed with the new BM plates quality :)

Do you like it ?

Thanks again for all your recovery wishes ! I had to go to the hospital emergencies saturday for a severe pain under the cast and they had to remove it. Now I don't feel pain anymore, and tomorrow I have an appointment with the orthopedic specialist to get an aircast which will make my life easier. I still can't walk or drive for two weeks, but it gets better each day :)

Have a nice day ^^

Version Française - Cliquez ici
Hello les filles !

Ca faisait un petit moment que je n'avais pas participé au Sunday Stamping Challenge ... Mais avec l'arrivée de mes nouvelles plaques Bundle Monster, le thème d'hier m'a inspirée ! Le but était de choisir son motif favori de n'importe quel(le) nouveau set/nouvelle plaque. Mon choix fut rapide: les paisleys de la plaque BM315 !

J'adore le motif paisley mais c'est la première fois que j'en ai sur les ongles, je ne suis pas prête pour le paisley dessiné à main levée ^^' Autant dire que cette plaque BM tombait à point. Euh, je dois encore vous dire à quel point j'aime ce nouveau set Bundle Monster ? :D

La semaine passée j'ai reçu quelques vernis de la collec' On Safari de China Glaze à tester, je me suis emparée d'Exotic Encounters comme base de stamping.
Exotic Encounters était sur ma wishlist depuis l'annonce de la collection, j'ai été ravie de le recevoir ! C'est un joli bleu-vert, qui tire un peu trop sur le vert sur mes photos, il est plus "teal" en vrai. Application de rêve, parfait en deux couches, et miracle, il n'a pas déteint sur mes ongles, ce qui est rare pour moi avec ce genre de teinte !
Bon, ce n'est pas une couleur unique, mais je n'ai rien de semblable dans ma collec' de teals, donc j'adopte !
Encore un gagnant chez China Glaze ... J'ai hâte de tester les autres couleurs !

Pour le stamping, j'ai utilisé Hi Tek de China Glaze, la plaque BM315 et j'ai terminé avec une couche de Seche Vite.
Les paisleys sont très détaillés et bien nets ! Je suis vraiment impressionée par cette nouvelle série de plaques et leur qualité :)

Qu'en pensez-vous ?

Je tenais à vous remercier à nouveau pour le soutien et les encouragements pour ma guérison ! Samedi j'ai dû aller aux urgences pour une douleur insupportable sous le plâtre, ils me l'ont enlevé pour éviter les risques d'embolie et je n'ai plus mal du tout depuis. Demain rendez-vous chez l'orthopédiste, on va me donner une orthèse qui devrait me faciliter la vie. Je ne peux toujours pas marcher ou conduire pendant deux semaines, mais je sens que c'est en bonne voie :)

Bonne journée :)

Wednesday, July 18, 2012

Dandy Nails Make it Real

Hi dear readers !

Well, let's starts with some not so good news, I don't know if I'll be able to post as often and regularly as usual in the next days. On monday I sprained my ankle at work, I have to wear a cast and I walk with crutches but the other leg was a bit hurt too and it's really hard and painful for me to walk, so I stay in my bed all day and only move a few times a day, when necessary.
I actually can sit and play with my polish, but I can't go to the bathroom and wash my hands between steps of my nail care routine so maybe my nails will be a mess.
If I can't post new stuff, I'll start posting the interviews you sent me, I have enough of them for august and for now :)

Now my only wish is to heal quickly and be able to go on holidays ! I never got this problem so I don't know how long it can take to recover ...

On to some nail polish, I finally tried Make it Real from Dandy Nails !
Make it Real is a purple shimmer base filled with gold micro glitter and bigger gold hexagonal glitters. It's a really great combo !
I was afraid by the application of such a glitter bomb but I didn't have any problem and not a lot of cleanup to do. And it was opaque with two coats, which I appreciate ! I hate doing more than two coats when it's not for nail art or layering ;)
Another winner by Dandy Nails :)


 You can find Dandy Nails polish on Etsy:

Do you like it ?

Have a nice day :)

Version Française - Cliquez ici
Hello les filles :)

Bon, je commence tout de suite avec la nouvelle pas trop top, je ne sais pas si je pourrai poster aussi régulèrement que d'habitude dans les jours à venir.
Lundi, je me suis fait une entorse à la cheville au boulot. Je suis plâtrée et je dois marcher avec des béquilles, mais comme l'autre jambe a été légèrement blessée également, c'est très douloureux et difficile pour moi de marcher, du coup je reste au lit toute la journée et ne bouge que le strict minimum.
Je peux tout de même m'asseoir et jouer avec mes vernis, mais je ne peux pas aller à la salle de bains et me laver les mains aussi souvent que dans ma routine de soins habituelle, donc mes ongles seront peut-être moches.
Si je ne peux pas poster de nouvelles photos, je commencerai à publier les interviews auxquelles vous avez participé ces dernières semaines, j'en ai assez pour cette semaine et le mois d'août ;)

Pour le moment tout ce que j'espère c'est de guérir vite et de pouvoir partir en vacances. Je n'ai jamais eu d'entorse avant, je ne sais pas combien de temps il faudra.

Passons aux choses plus joyeuses, le vernis d'aujourd'hui est Make it Real de Dandy Nails !
Make it Real est un mauve scintillant bourré de micro-paillettes dorées et de grosses paillettes hexagonales, dorées également. C'est vraiment un chouette mélange de couleurs !
J'avais un peu peur de l'application avec ce genre de paillettes mais ça a été relativement facile, je n'ai même pas eu trop de nettoyage à faire. En plus il est opaque après deux couches, ce que j'apprécie ! Je déteste faire plus de deux couches quand ce n'est pas du nail art ou du layering ...
Un autre vernis gagnant pour Dandy Nails ;)

Vous pouvez trouver les vernis Dandy Nails sur Etsy:
http://www.etsy.com/shop/DandyNails

Qu'en pensez-vous ?

Bonne journée :)

Friday, May 4, 2012

Dandy Nails Wingless

Hi dear readers !

I promised you some more awesomesauce from Dandy Nails' shop, so here it is !

As I love glitter and flakes top coats, I couldn't resist to buy Wingless and Funhouse from her. Wingless has light blue and golden big flakes, the kind of flakes you can find in Color Club Diamond Drops. It also contains very thin golden particles.
I wanted to layer it over a dark blue for the first use, but a black creme would have been also good!


The base is two coats of Essence My Boyfriend's Jeans, and I added one coat of Wingless and one coat of Seche Vite.

The application of Wingless was nice, the flakes don't pack together so you don't have to move them with a toothpick to make them even. As you can see on my index, I got a very big chunk of flake, which I loved a lot ! In fact it came on my thumb but I moved it to my index so you can see it in my pics :)
I know some people don't like those very big pieces of glitter, but there are not a lot of them in a bottle so if you don't want them, you could easily take them off.

I'm very pleased with Dandy Nails polishes, I can't wait to try the other shades I picked from her :)

Here's the link to her shop:

What do you think ? Do you like that kind of chunky flakes ?

Have a nice day :)

Friday, April 20, 2012

Pink & Gold Gradient

Hi dear readers !

Not so long ago I made a swap with Kelly, who offered me to ship the Red Angel plates to me as the seller doesn't send them anymore to Europe. I got my plates, and she added some goodies, including a bottle of Revlon Gold Get'em. I don't have many gold shades, this one was a bit sheer and sparkly so I immediatly knew what I wanted to do with it: a sponged gradient over pink !

As I was thinking of which pink to use, I noticed  that Cristina from Let Them Have Polish did a gold & pink gradient using Strawberry Fileds from China Glaze. As it's one of my fave pinks, I decided I'd use it for my sponged manicure, I just added some gold flecks from NYX Gilded Glitter. Here's how it turned:


It looked less shiny in real life, more discreet, but I liked it a lot. Strawberry Fields has gold flecks in it, so it marries perfectly with a gold polish. And I love my NYX Gilded Glitter a lot, for me it's another must have !

Do you like it ?
Thanks again to Kelly for her goodies, she also sent me a bottle of Claire's magnetic polish which looks to be a dupe for Icing Magnetix blue polish, one of my lemmings. I tried it on a nail wheel and WOOOOAAA I love it :) I'll show you it soon ...

Check Cristina's manicure that inpired me here: Let Them Have Polish !

Have a nice day :)

Wednesday, February 1, 2012

Guest post: Nihrida

Hi dear readers !

Last sunday, I told there will be a guest post ... Well in fact, there will be guest posts each wednesday in February ! I have contacted five nail addicts who accepted to write a little something for me ... Isn't it great ?

For the first guest post, please welcome Nihrida !
Do I really have to introduce her ? She's a great blogger from Slovenia, and she is one of the first person I followed two years ago when I started my polish madness :)

Here's what she's done for me:


Hi everyone, it's Nihrida! 


Don't worry, I'm not here to stay. ;) Lovely Gwenn asked me to do a guest post
for Sweet Sugar and since I love her blog, I decided to give it a go. After she contacted me my
first thought was: what to write about? A simple 'one polish' manicure wouldn't be in order (in
my opinion), so I went for a layering combo. Hope you like it!
I've always been quite intrigued by the China Glaze Strawberry Fields craze. It got to me
as well and I'm not even a pink lover. Having said that, Strawberry Fields was my main
inspiration for this layering. I used 2 coats of Essence nail polish from the Crazy About Color
trend edition in Think Pink and 2 coats of Alessandro nail polish #907.

It's sunny here in Slovenia and I took advantage of our nice January weather. This manicure
looks way better in natural lighting anyway.


So, what do you think?


Thanks for having me as your guest, Gwenn!

Wow, thank you Sasha ! Your manicure is lovely !
I'm a complete fan of Strawberry Fields or Ahoy, so how could I not love her layering ?
Now I have to try layering my CND 24k Gold Sparkle over a bright pink to get a similar result :p

Did you like the first Guest Post ? :)

Please check Nihrida's blog if you don't know it yet ... She has great pictures, nice non-polish related posts (I love the jewelry she buys and shows !) and also cute kitties ! lol :D


Have a nice day ;)

Wednesday, January 18, 2012

Essence High Spirits & Make it Golden

Hi dear readers :)

I hope you're fine. I'm sorry, I wanted to post earlier but I was ill 'till today and stood in my bed all time, sleeping or reading blogs from my iPad. At least I read a lot of posts to reduce my lateness on this lol.
Now I feel better, I'll get back to work tomorrow and I have a new post for you :)

This is a combo I made a couple of weeks ago, and I loved it ! I first applied two coats of Essence High Spirits, a shimmery khaki green which is really pretty. I can't believe I didn't like shades of green before I became a polish addict :p
I sponged the tips with another great polish from Essence, Make it Golden. This one is a very sheer gold base with different sizes of gold glitter. Trust me, it's a must have ! I hope one day Essence will make the same in silver, that would be a must-have basic :)
I also used one coat of make it Golden on the ring finger to create an accent.

I loved how reflective the glitters were <3 Do you like that look ?

I also took some pics of High Spirits on its own but they are not that good ... Anyway, if you want to see the shimmer of this one, here they are:

I hope you liked it :)

Have a nice day ^^