Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Tuesday, June 25, 2013

Holo Gradient

Hi dear readers !

When I started being a nail polish addict four years ago, I immediatly noticed China Glaze's holographic collection, OMG. I had never seen polishes like those before and I needed almost them all, but they were already hard to find back then. I was luck enough to get some of them (with a little help from my friends ^^) but one of my biggest lemmings was still QT.

So when China Glaze released a new holo collection collection called Hologlam, I was really pleased to see they added a pink/magenta holo a bit similar to my beloved QT :)

From the swatches I could see, they are definitely not the same, but the shades are similar. The holo in the OMG collection was also much stronger than in the new ones, but they are still really pretty.
I'd say that QT is still on my wishlist, but I'm glad I could find something similar :)


I used A-England Princess Tears and China Glaze Infrared for the gradient. I couldn't resist to make some stamping, so I used Bundle Monster plate BM208 and Konad polish in black.

I hope you like it !
I can't wait to wear Infra Red on it's own :)

Have a nice day !
Version Française - Cliquez ici
Hello !

Quand j'ai commencé mon voyage de NPA il y a environ quatre and, je suis immédiatemment tombée sous le charme des vernis holos de China Glaze, les OMG. Je n'avais jamais vu de tels vernis avant, et je les voulais presque tous ! Malheureusement à l'époque ils étaient déjà un peu difficiles à trouver ... J'ai réussi à m'en procurer quelques uns (grâce aux amies entre autres ^^) mais celui que je voulais le plus, QT, restait introuvable.

Imaginez ma joie quand China Glaze a sorti une nouvelle collec' de vernis holos, Hologlam. D'autant plus que s'y trouvait Infrared, un rose foncé/magenta semblable à mon QT chéri :)

Bon, d'après les swatches, ils sont pas mal différents, mais la teinte est tout de même similaire. Et aussi, l'effet holo était beaucoup plus fort dans les OMG, mais les nouveaux sont tout de même très jolis !
Je dirais que QT est toujours dans ma wishlist, mais je suis contente de pouvoir porter un petit vernis semblable :)

J'ai utilisé Princess Tears d'A England et Infrared de China Glaze pour le dégradé. Je n'ai pas pu résister à l'appel du stamping, j'en ai donc ajouté avec la plaque Bundle Monster BM208 et du vernis noir Konad.

J'espère que vous aimez !
Pour ma part, j'ai hâte de porter Infrared seul :)

Bonne journée !

No comments: