Home About Me Disclosure Nail Care Collection Contact Me Contact Me Subscribe to RSS Feed Follow me on Facebook ! Follow me on Twitter ! Follow me with Bloglovin ! Follow me on Hellocoton ! Follow me on Tumblr ! Follow me on Google+ ! Follow @sugar_nails on Instagram ! Follow me on Pinterest ! Image Map

Sunday, August 8, 2010

French with gradient & Tutorial

Hi dear readers !
Today I'd like to share a quick tutorial I made ... This is my very first one ! I don't think the design I'll show you is very exclusive and original, but if it can help some of you with gradients, I'll be happy :)

For this design, I decided to make the gradient from the nail bed to the tip. I could have make my french in purple the sponge with white but it wouldn't have done the same result ... So lets go !

Hello chers lecteurs !
Aujourd'hui, j'aimerais partager un petit tuto rapide que j'ai fait ... C'est mon tout premier, soyez indulgents ! Je ne pense pas que le décor que je vais vous montrer soit très original et créatif, mais si ça peut aider certaines d'entre vous, j'en serai ravie :)

Pour ce décor, j'ai décidé de faire le dégradé de l'ongle vers le bord libre. J'aurais pu faire ma french en mauve puis mettre le blanc à l'éponge, mais le résultat n'aurait pas été pareil ... Alors allons-y !

What you'll need / matériel nécessaire: 
- Base coat
- White polish for french tips / vernis blanc pour french 
- Any contrasting color / une couleur contrastante (Hema Neon 74)
- Top coat
- Adhesive French mani guides / guides adhésifs pour french

- A plate to receive polish drops / une petite assiette pour déposer les gouttes de vernis
- A kitchen sponge / une éponge de cuisine
- A thin nail art brush / un pinceau nail art fin
First, make a french mani as usual. 

Commencez par une french traditionnelle. 

Apply the french guide on your tips, leave a drop of pruple polish in the plate, and apply it on the tips with the sponge, from the guide to the center. 

Posez le guide pour french, déposez une goutte de vernis mauve dans l'assiette et appliquez-le avec l'éponge, du guide vers le centre du bord libre.
Let dry and remove the guide, here's the result ! Because of the guide, we have some blank spots. We'll correct this in the next step ^^

Laissez sécher et enlevez les guides, voilà le résultat ! A cause des guides, il y a des endroits blancs. On va corriger ça dans la prochaine étape !
Take a small amount of polish with the brush and tap it on the blank spots. Do not try to draw a line, I think the result is more naturel if you just tap the brush :) 

Prenez une petite quantité de vernis avec le pinceau et tapotez-le sur les zones blanches. N'essayez pas de dessiner une ligne, je pense que le résultat est plus "naturel" si on ne fait que tapoter le pinceau :)
Here's the final result ! Now decorate it with stickers, Konad or what you want, or just leave alone with a top coat :) 

Voici le résultat final ! Vous pouvez maintenant décore avec des stickers, des dessins Konad, ou laissez tel quel avec une couche de top coat :) 




Stickers Essence, glitter top coat Essence

Well, my pics are not excellent but I was alone to take them step by step lol ^^ I hope you like my gradient, and I hope my pics will help ! :)

Bon, mes photos ne sont pas terribles, j'étais seule pour les prendre une à une lol ^^ J'espère que vous aimez mon dégradé et j'espère que mes photos vous aideront ! :) 

No comments: